OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Semcon är vi övertygade om att teknik i sig inte tillför något värde, utan att värdet ligger i vad tekniken möjliggör för användaren.
Komplex teknik kräver korrekt, relevant och användarvänlig information, och just därför vill vi alltid komma i kontakt med fler som vill hjälpa oss att utveckla effektiv information för våra kunders produkter och tjänster.
Med över 800 medarbetare globalt är vi ledande inom Produkt Information, vilket innebär att vi kan erbjuda gott om support och utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Vi hjälper våra kunder i sin digitaliseringsresa genom att skapa moderna informationslösningar för komplexa produkter och system, alltid med användaren i fokus.
Vi fortsätter nu att växa hos våra kunder i Öresundsregionen och söker nu fler tekniskt kunniga personer som vill vara med på vår resa framåt!
Rollen:
Som Technical Communicator på Semcon arbetar du främst med att ta fram information och instruktioner för servicetekniker och operatörer. Oftast sitter du på plats hos vår kund och skriver instruktioner och skapar illustrationer enligt kundens regelverk. Du arbetar nära utvecklingsteamen för att samla in information och förstå produkten ibland direkt vid deras utrustning. Du skriver och strukturerar produktinformation i XML i kundens CMS. Rollen innebär mycket samarbete med andra, både med dina Semcon-kollegor och med kundens team. Genom ditt arbete blir kundens produkt lätt att förstå och använda.
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort teknikintresse, samtidigt som du har en mycket god kommunikationsförmåga. Du har erfarenhet av att skriva professionell teknikinformation på både engelska och svenska och vill gärna utveckla dina förmågor för att bättre hjälpa användaren. Du är noggrann och strukturerad. Ofta hanterar du flera projekt med olika leveranstider och olika interna kontaktpersoner, därför kan du koordinera leveranser och du gillar att samarbeta med andra.
Det är meriterande om du har:
- Teknisk utbildning eller erfarenhet av teknisk service på eftermarknad
- Erfarenhet av att arbeta agilt och i scrum team
- Kunskap om framtagning av illustrationer och/eller animationer, 3D och 2D
- Kunskaper kring XML, DITA, informationsarkitektur
- Kunskap kring UX, metadata, digitala kanaler
Vi ser fram emot att höra från dig! Skicka din ansökan så fort som möjligt eftersom vi behandlar ansökningar fortlöpande.
Semcon - People first, then technology (https://youtu.be/1-_0iOUvBCo)
Kontaktpersoner på detta företaget
Lina Jäderborn
Fredrik Hartman
Karl-Johan Svennenfors