Technical Coordinator med uthyrningsansvar

Arbetsbeskrivning

Till vårt förvaltningskontor i Falköping söker vi nu en Technical Coordinator med uthyrningsansvar för att fortsätta skapa goda och trygga boendemiljöer för våra hyresgäster.


Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar.


Vi äger och förvaltar i dagsläget 878 hyresrätter i Falköping och har även lokalytor på cirka 10 000 kvadratmeter. De lokaler vi förvaltar sköter vår Kommersiella Uthyrare.


Som Technical Coordinator kommer du att arbeta med olika arbetsuppgifter baserat på verksamhetens behov. I denna roll har du många kontaktytor, både inom och utom organisationen. Du kommer främst att arbeta nära och bistå Manager Facility Management (chef inom förvaltningen). Men du kommer också arbete nära Fastighetsskötarna i Falköping och ingå i ett team med Letting Specialist (Bostadsuthyrare) i region Syd (Småland, Blekinge och Västergötland).


Rollen är bred och omväxlande med stort eget ansvar för att hantera olika uppgifter. 


Dina arbetsuppgifter innehåller bland annat:



• Gällande uthyrningsdelen ingår många personliga kontakter med potentiella och befintliga hyresgäster. Arbetet kommer innehålla köhantering, upprätta hyresavtal, publicera lediga lägenheter och parkeringsplatser, boka och genomföra visningar, nyckelhantering, nyckelutlämning vid inflyttningsdatum, dokumentation samt övrigt förekommande administration.
• Utveckla och upprätthålla goda hyresgästrelationer. Till exempel samordna information och hjälpa till med kommunikation till hyresgäster vid olika ärenden och projekt.
• Planera och boka för- och avflyttningsbesiktningar.
• Vid behov, i samråd med ansvariga kollegor, beställa entreprenadarbeten samt sköta uppföljning av dessa (utemiljö, lokalvård, el, VVS, etc.). ​ 
• Sakgranska leverantörsfakturor.​ 
• Förbereda fakturor till hyresgäster och säkerställa att underlag finns.  
• Bidra till att skapa effektiva processer inom förvaltningen. Du utvecklar det administrativa arbetet inom det egna ansvarsområdet.  
• Hjälpa till att hålla koll så att ronderingar, egenkontroll och myndighetskrav efterlevs och utförs enligt fastställda rutiner.


Vad vi förväntar oss att du har:



• Gymnasial utbildning
• Relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen (minst 2 år)
• Gärna en påbyggnadsutbildning inom förvaltning
• Erfarenhet av att arbeta med bostadsuthyrning är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem
• Ett giltigt B-körkort
• Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift


Rollen är ett viktigt kugghjul för förvaltningen och ställer höga krav på service och kvalitet. Det förutsätter mycket god planering och struktur och där arbetsuppgifterna utförs både ensamt och i grupp, vilket ställer krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och kommunikation. För dig är kollegorna viktiga och du trivs med att vara en del i ett team där vi skapar en levande kultur som gör att våra hyresgäster upplever oss som en god hyresvärd.


Det är viktigt att du har en god social kompetens och är lyhörd för att kunna bemöta hyresgästerna på ett professionellt sätt. Du skapar förtroende och förmedlar trygghet i dina kundmöten. Då problemlösning blir en del av dina dagliga utmaningar behöver du också vara en person som är lösningsorienterad.


Vad kan vi erbjuda dig?


Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Ansökan  


Vi jobbar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vänta därför inte med din ansökan, utan ansök redan idag!


Din ansökan välkomnas allra senast den 24 mars 2024. 


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2024
  • Ansök senast: 24 mars 2024

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


Förvaltningsassistent

Förvaltningsassistent

20 december 2024

Administratör fastighet

20 december 2024

Commercial Real Estate Specialist

Commercial Real Estate Specialist

17 december 2024