OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vårt härliga gäng i Skåne söker vi nu en Technical Coordinator för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar.
Som Technical Coordinator kommer du att arbeta med olika arbetsuppgifter baserat på verksamhetens behov och kommer stötta vår förvaltning i Trelleborg, Ystad och även delar av Malmö. Du har många kontaktytor inom och utom organisationen men kommer främst att arbeta nära och bistå våra Manager Facility Management (chef inom förvaltningen) med löpande arbete. I denna roll arbetar du brett med koordinering och administration och utgör ett värdefullt stöd för den dagliga verksamheten.
Din placeringsort kommer vara Trelleborg eller Ystad. Resor i tjänsten förekommer då du kommer stötta flera förvaltningsområden.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att:
• Utveckla och upprätthålla goda hyresgästrelationer. Till exempel samordna information och hjälpa till med kommunikation till hyresgäster vid olika ärenden och projekt.
• Planera och boka för- och avflyttningsbesiktningar.
• Vid behov, i samråd med ansvariga kollegor, beställa entreprenadarbeten samt sköta uppföljning av dessa (utemiljö, lokalvård, el, VVS, etc.).
• Sakgranska leverantörsfakturor.
• Förbereda fakturor till hyresgäster och säkerställa att underlag finns.
• Bidra till att skapa effektiva processer inom förvaltningen. Du utvecklar det administrativa arbetet inom det egna ansvarsområdet.
• Vara behjälplig med att säkerställa att ronderingar utförs enligt fastställda rutiner. Se till att det regelbundet görs och granska utförandet av dessa.
• Hjälpa till att hålla koll så att egenkontroll och myndighetskrav efterlevs.
Vad vi förväntar oss att du har:
• Gymnasial utbildning
• Relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen (minst 2 år)
• Påbyggnadsutbildning inom förvaltning är meriterande
• Erfarenhet av att arbeta i fastighetssystem
• Ett giltigt B-körkort
• Erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Rollen är ett viktigt kugghjul för förvaltningen och ställer höga krav på service och kvalitet. Det förutsätter mycket god planering och struktur och där arbetsuppgifterna utförs både ensamt och i grupp, vilket ställer krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och kommunikation. Då problemlösning blir en del av dina dagliga utmaningar behöver du vara en person som är lösningsorienterad och prioriterar våra kunders behov och förstår vikten av snabb och pålitlig service.
Vad kan vi erbjuda dig?
Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete med varierande arbetsuppgifter i en dynamisk arbetsmiljö.
Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Sahlberg