OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samsung har under de senaste tre åren haft en ökning i varumärkets värde på cirka 25%.Under 2006 uppgick omsättningen för Samsung Electronics Nordic AB till cirka 6 miljarder kronor.Företaget har varit aktivt i Norden sedan 1992 och har i dag cirka 180 anställda.Produktsortimentet består bland annat av monitorer, hårddiskar, hemmabio, dvd, tv, videokameror, mobiltelefoner, MP3-spelare, mikrovågsugnar, kylskåp, tvättmaskiner och skrivare. SAMSUNG Söker 2 st Technical Engineer Audio Visual/White Goods I tjänsten som Technical Engineer ansvarar du för teknisk support inom ditt ansvarsområde, antingen Audio Visual (ljud- och bildprodukter såsom tv, hemmabio, dvd, mp3) eller White Goods (vitvaror).Din roll som Technical Engineer innebär framför allt att stötta våra nordiska serviceverkstäder i avancerade tekniska frågor samt att stötta Samsungs säljare internt inom respektive avdelning.Du kommer vidare att bistå i testning av produkter innan lansering, koordinera och genomföra utbildning för serviceverkstäderna och vår kundsupport samt vid behov eskalera och följa upp ärenden gentemot produktions- och utvecklingsteamen i Korea.Du kommer att ha stora kontaktytor, både internt och externt, över Norden och ingår i den nordiska organisationen för Customer Satisfaction som i dag består av ca 15 personer. Vi söker dig: - Med något eller några års erfarenhet av teknisk support - Med relevant teknisk utbildning, gärna på högskolenivå - Som behärskar engelska och svenska flytande - Med erfarenhet av arbete i Excel och PowerPoint Som person lägger vi stor vikt vid att du har förmåga att prioritera, är starkt kundorienterad, tycker om att ta egna initiativ och har stort eget driv.Vidare är det viktigt att du är en god kommunikatör, serviceinriktad och har ett genuint teknikintresse.Samsung erbjuder dig ett starkt varumärke, internationell miljö i ett framgångsrikt och snabbt växande företag.Det är flexibelt och förändringsbenäget, med möjligheter att påverka.Vi är ett ungt, marknadsorienterat företag där kundservice är centralt.Tjänsten är belägen på Samsungs kontor i Upplands Väsby. Sök tjänsten snarast, dock senast den 12 februari.Sök gärna tjänsten via www.monster.se