Technical Expert till Apptus

Arbetsbeskrivning

Apptus har sedan starten år 2000 legat i framkant inom högpresterande databehandling, sök- och navigeringsteknik, rekommendationsmotorer och analys av onlinebeteende.

Idag omdefinierar Apptus “online merchandising” med Apptus eSales. Det som tidigare varit reaktiv, manuell och regelbaserad exponering av produkter blir istället automatiserad och prediktiv.

Apptus eSales är en banbrytande helhetslösning för smartare exponering av produkter som låter maskinen göra det tunga jobbet. Mjukvaran samlar själv in och använder beteendedata för att löpande finjustera exponeringsstrategier och möta de mål som satts för konvertering, omsättning och eller vinst. Det gör att även de kunder som arbetar med massiva produktsortiment kan visa rätt produkter i rätt sammanhang vid rätt tidpunkt. Vi kallar det AI-powered eCommerce Optimisation.

Apptus eSales gör det just nu möjligt för några av världens ledande e-handelsföretag att markant förbättra sina försäljningsresultat, minska kostnader och samtidigt öka organisationens effektivitet.

Apptus har sitt huvudkontor i Lund i Sverige med en snabbt växande kundbas över Norden, Storbritannien, Tyskland och USA. Apptus även kontor i London och München.

Apptus söker nu en erfaren och driven Technical Expert, en lagspelare som aktivt ska ge det tekniska stöd som våra kunder behöver. En Technical Expert jobbar i ett mindre team av 5-7 personer vars uppgift är att överträffa förväntningarna hos våra befintliga kunder genom att på ett förtroendegivande sätt vara teknisk rådgivare gällande Apptus eSales och dess implementation hos kunderna.

Arbetsuppgifter
Målet för en Technical Expert är att vara våra kunders och partners tekniska expert gällande Apptus eSales och dess implementation hos kunder.

En Technical Expert har ett väldigt varierat arbete och spelar en nyckelroll i utförandet av följande uppgifter:

- att koordinera tekniska insatser så att samarbetet från ax till limpa blir så lyckat som möjligt för alla kunder och tekniska partners gällande implementationen av Apptus eSales. Vårt mål är att onboarding av en ny kund ska gå så snabbt som möjligt samt att det som levereras ska överträffa förväntat resultat.

- att finnas till hands med tekniskt stöd både för nya implementationer samt för befintliga kunder och partners som vill använda ny funktionalitet i Apptus eSales.

- att kunna hålla i eller medverka i workshops och utbildningar för att lära upp kunders och partners utvecklingsavdelningar på hur man bäst jobbar med Apptus eSales.

- att stödja säljavdelningen och marknadsavdelningen med att förklara vår teknologi, sprida know-how och representera teknisk expert kring kärnområdena i Apptus eSales.

- att ha en löpande och nära dialog med kunders och partners tekniska organisationer om hur Apptus kan hjälpa dem uppnå sina önskade lösningar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av mjukvaruutveckling, gärna med intresse eller erfarenhet av AI/maskininlärning. Det är viktigt att du har en förståelse för programkod, och kan sätta dig in i olika system. Du har även erfarenhet av att jobba i ett mindre team och du trivs med att vara en person som många ser upp till för kompetensöverföring. Eftersom du kommer jobba tätt med Apptus kunder så är det fördelaktigt om du jobbat som konsult eller i annan roll där du behövt förstå kunders perspektiv och höra vad de faktiskt säger.

Det är bra om du har generell koll på systemutveckling; krav/utveckling/test, samt arkitektur och även driftsperspektivet. Du är kommunikativ och flytande i både tal och skrift på svenska och engelska. Kunskaper i tyska samt erfarenhet från e-handel är meriterande men inga krav.

Personliga egenskaper
Eftersom du kommer att arbeta tätt ihop med många olika roller inom Apptus och hos våra kunder så är du en person som gillar att interagera och har lätt för att kommunicera med olika grupper och individer. Du är strukturerad och planerar ditt arbete, och har inget emot att jobba med många olika kunder och projekt samtidigt. Du kommer att representera Apptus i egenskap av expert och rådgivare gentemot några av Europas största ehandlare/implementatörer och det är viktigt att du är bekväm med detta och ger ett professionellt intryck.

Övrigt
Vi är placerade i centrala Lund, men visst resande ingår som del av jobbet då vi då och då behöver experter deltid på plats hos våra kunder i t.ex. Stockholm. Du blir del av ett företag med unikt hög kompetens och innovationsförmåga, och som har en mycket skön kultur. Apptus kärnvärden inkluderar Nyfikenhet, Innovation, Passion, Ärlighet och Professionalism.

Ansökan

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta Technogardens rekryteringskonsult Carina Heurén på 0739-80 83 93. Vi ser fram emot din ansökan snarast med CV och personligt brev. Vi bearbetar ansökningar löpande, så vänta inte med att visa ditt intresse för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Technogarden
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 13 mars 2017

Besöksadress

Therese Svenssons gata 11 , Göteborg
None

Postadress

Therese Svenssons gata 11
Göteborg, 40275

Liknande jobb


Sofigate Trainee 2025

Sofigate Trainee 2025

24 oktober 2024

24 oktober 2024

24 oktober 2024

23 oktober 2024