OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha en roll där du får nörda ner dig i nätverk och windows- och SQL servrar, samtidigt som du arbetar nära kunden och får inblick i olika typer av verksamheter?
Vi erbjuder en bred tjänst med flexibilitet likväl som frihet under ansvar.
Om rollen
Som M3 tekniker fördelas ditt arbete mellan projekt och tekniska supportärendet för våra kunder och deras befintliga miljöer. Kunden kan vara i behov av nyinstallation, uppdatering av sin befintliga on-prem lösning eller kanske på väg att starta sin resa upp i molnet. Det är ditt arbete att planera upp servrar, vara delaktig i installation, konfiguration eller uppsättningar i Cloudsuite samt hantera teknisk felsökning vid supportärenden. Ärendena kan vara allt från enklareuppgifter till kritiska driftstopp, du är en mycket viktig person för kunden! Du följer kundens resa och ser till att affärssystemet fungerar enligt förväntan och att det uppdateras med relevanta patchar.
Internt arbetar du med tekniker med likande arbetsuppgifter samt affärskonsulter som arbetar dedikerat med M3. Ett långsiktigt mål med tjänsten och för samliga i teamet är att kunna ta hand om vår jour som är öppen utöver normala arbetstider. Under din första tid kommer du introduceras i arbetet samtidigt som du får stöd av kollegor och utbildas i affärssystemet. Beroende på din bakgrund och intresseområde finns flera utvecklingmöjligheter, du kanske vill vässa din spetskompetens eller vidareutveckla dig inom projektledning eller service delivery? Har du en ide så lyssnar vi.
Det bästa med denna roll är att man verkligen får frihet att bli så duktig som man vill och gå hur djupt eller brett som man själv önskar. Som ny inom M3 världen har jag fått möjligheterna att prova på alla olika delar som vi tillhandahåller som tekniker. Från gamla on-prem lösningar till det senaste inom molnet som Infor tillhandahåller sina kunder. På så vis har jag haft möjligheten att få en god grund och veta var jag behöver utvecklas inom. Kollegorna som finns världen över har bidragit med sin expertis när man har bett om hjälp vilket har varit uppskattat för en nyfiken person som mig. - Dino Petrovic (https://www.linkedin.com/in/dino-petrovic/), Technical M3 Consultant.
Simon Dahlén (https://www.linkedin.com/in/simon-dahl%C3%A9n-7404081b0/) som är team lead sitter på vårt kontor i Stockholm men vårt team sitter fördelat på olika orter och samarbetar även med tekniker i Tjeckien och Tyskland. Du får gärna bli en del av något av våra kontor i Göteborg, Stockholm, Linköping, Malmö, Jönköping, Kalmar, Växjö eller Borlänge. Finns du någon annanstans? Sök ändå! Passar din erfarenhet kan vi kolla på en annan lösning.
Varför Columbus?
Bra fråga! För att vi ligger i framkant, provar nytt och vågar utvecklas in på nya områden. Som en medlem i vårt M3 team är du en del av en kultur där vi har högt i tak. Nya idéer alltid är välkomna och du får möjlighet att vara med och påverka från start. Vi har roligt på jobbet, lär av varandra, firar framgång och hanterar motgångar tillsammans! Hos oss kan du arbeta från vårt kontor eller hemmakontoret. Utöver detta erbjuder vi bl.a: Fast lön + bonus, 30 dagars semester, friskvårdsbidrag på 5000kr/år, privat pensionsförsäkring motsvarande ITP1 samt sjukvårdsförsäkring.
Infor M3 är idag ett av de ledande affärssystemen för stora multinationella företag, de har lösningar för att hantera komplexa processer för tillverkande industrier och distributörer. Columbus är en strategisk parnet till Infor vilket ger våra medarbetar tillgång till ett spännande nätverk och utvecklingsmöjligheter
Du har med dig
- Relevant IT-utbildning med teknisk inriktning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Utbildning eller erfarenheter som gett dig kunskap kring windows servrar, nätverk och SQL servrar
- Erfarenhet av att arbeta med M3 teknik
Vi söker dig som har ett intresse och nyfikenhet för digitalisering och teknik. Du mår som allra bäst när du har ägandeskap över dina arbetsuppgifter och ges frihet att planera hur du ska fördela din tid. Under arbetet ställs du inför olika intressanta problemställningar kopplat till kundens digitala lösningar. För att lösa dessa har du en god förmåga att både problemlösa och tydligt kunna kommunicera lösningar eller uppkomna problem till kunden. Då dokumentation och möten hålls på engelska och svenska behöver du vara flytande i båda språk.
Ansökan & Startdatum
Intervjuerna sker löpande och du kan ansöka med din LinkedIn eller CV och utan att fylla i några långa frågeformulär. Rekryteringsprocessen kommer innebära en telefonintervju, logik- och personlighetstest samt möten med chefer och medarbetare internt. Allt för att du, likväl som vi, ska känna att vi verkligen är en bra match. Har du några frågor om rollen så är du välkommen att kontakta Malin Nyberg (mailto:Malin.Nyberg@columbusglobal.com?subject=Ber%C3%A4tta%20mer%20om%20rollen!).
Mer om oss
Columbus är ett värdestyrt bolag med engagerade medarbetare som stöttar varandra i både framgång som motgång. Att ha en god balans mellan arbete och fritid är en självklarhet. Det kan vara allt från hämtning och lämning på förskola till väntan av det där paketet som ska levereras hem ”någon gång mellan 10-19”. Dessutom så är vi riktigt bra på att fira framgångar och det är inte ovanligt med fika, lyxfrukost och AW på kontoret. 🥳
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden eller länken för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/).
Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.