OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba hos Nordens ledande leverantör inom digital underhållning? Är du en noggrann person med stort intresse för IT och media som är passionerad att leverera hög kvalité till kunderna? Som Technical Operations Agent kommer du kvalitetsgranska produkter och monitorera för Allentes (tidigare Viasat) tv, bredband och telefonitjänster.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för NENT:s räkning två Technical Operations Agents på heltid med start omgående samt med goda chanser till förlängning. Ditt största fokus kommer vara att leverera den bästa upplevelsen för våra kunder och säkerställa våra plattformars stabilitet och kontinuitet. Vi följer upp våra KPI:er noggrant och ser till att berörda team blir informerade vid behov av förbättringar. Du kommer att arbeta nära utvecklingsgrupper och produktägare för att växa dessa plattformar genom att ytterligare stärka vårt Tekniska Operations Centers fokus på att samla in data och användarupplevelse för att säkerställa stabiliteten och kontinuiteten i NENT-produkterna.
Du kommer jobba tillsammans i ett team där alla är engagerade och gillar att göra roliga saker efter arbetstid.
Detta är ett konsultuppdrag och du kommer vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos NENT. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna varierar mycket och som person måste du snabbt kunna ändra fokus till att hantera och lösa en incident. NENT jobbar med att leverera tydlig konsistent och korrekt information till alla deras fördefinierade stakeholders. Därmed utreder, utvärderar och felsöker de kontinuerligt arbetssättet för att komma fram till de bästa lösningarna för att snabbt kunna hantera, stänga och minimera incidenter, på det viset kan de upprätthålla sina KPIer. Till din hjälp har du både interna och externa kontaktytor. Du kommer även att aktivt medverka i utvecklingsprojekt för att se till att den operativa kravbilden blir tillhandahållen.
Under en arbetsdag kommer du till exempel hantera:
* Monitorering av alla TV-kanaler för satellit och kabelTV sändningar, bredbans- och telefonitjänst till leverantörerna.
* Monitorera och agera på larm för Allentes (tidigare Viasat) tv, bredband och telefonitjänster
* Vid incidenter, ge snabbt och konsistent och korrekt återkoppling till både intern och externa stakeholders
* Jobba med felsökning och hitta lösningar för att stänga incidenter så snabbt som möjligt
* Ta ägarskap över incidenterna tills de stängs och följa upp för att förbättra våra system så samma incident inte sker igen
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har jobbat med teknisk support och som har viss administrativ eller motsvarande kunskap. Du får gärna ha erfarenhet av incidenthanteringsmiljö tidigare men det är inget krav. Vidare söker vi dig som:
* Har en eftergymnasial utbildning inom IT och/eller media
* Obehindrat behärskar engelska och svenska i både tal och skrift, då det krävs i ditt dagliga jobb
* Har ett starkt intresse för IT och teknik
* Har ett “Sense of Urgency”
* Är problemlösningsorienterad
Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet från relaterad teknik så som tv och media distribution över internet, kabel, satellit och internetleverantörssystem.
Som person är du framåt och positiv. Du är van att hantera stress men samtidigt tycker du att det är okej med lugna perioder också då denna tjänst varierar mycket. Du är noggrann och strukturerad och lämnar inget åt slumpen.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid 6 månader med goda möjligheter till förlängning.
* Placering: Stockholm - Ringvägen. Arbetet utförs remote för tillfället.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och NENT´s önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
NENT Group{target="_blank"} underhåller miljontals människor med våra streamingtjänster i hela Norden. Vi är redan en framgångshistoria för nordisk streaming- och nu siktar vi på att bli europeisk streamingmästare. Vi lanserar Viaplay på tio nya marknader i slutet av 2023, inklusive Estland, Lettland, Litauen, Polen och USA 2021.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231