OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telenor är en av världens största telekommunikationsföretag med ca 75 miljoner användare runt om i världen.I Sverige är Telenor en ledande helhetsleverantör av kommunikationstjänster, såsom mobil och fast telefoni samt datatjänster.Med kunden i fokus erbjuder Telenor sina tjänster till såväl privatpersoner som företag.Telenor representeras i Sverige även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital och har totalt ca 2 200 anställda.[[ Bolag/Division:Telenor Mobile - Mobile & Business Delivery Avdelning: Mobile Delivery/Pricing & Technical Order Management[[[[[[[[[[ Placeringsort: Stockholm Rapporterar till:[Anna Wallinder[[[[[[[[[[[[[[[[ Introduktion till tjänsten (mål, framtida utmaningar): Vi söker 3 tekniska resurser till gruppen Technical Order Management.Gruppen är en del i en satsning att förbättra effektivitet och kvalitet i orderhanteringen för fasta och mobila tjänster i företagssegmentet.Gruppen ansvarar för att granska och komplettera den tekniska lösningen, tydliggöra och undanröja oklarheter och därmed säkerställa en kvalitativ leverans.Tjänstebeskrivning/Arbetsuppgifter: Huvuduppgiften är att granska och komplettera inkommande ordrar med avseende på teknisk design och tekniska underlag för telefonitjänster och IP-kommunikationslösningar.En del av arbetet är även att utföra enklare design av tekniska lösningar för standardordrar.I arbetsuppgifterna ingår att hjälpa och stötta kund, säljare och andra berörda grupper i tekniska frågor runt ordern.För detta krävs en god förståelse för sälj-order-leveransprocess samt för Telenors tjänsteportföljer för data och telefoni.Befattningens_viktigaste_ansvarsområden: * Granska och komplettera tekniskt orderunderlag * Designa enklare tekniska lösningar för standardordrar. * Agera teknisk stödfunktion för kund, sälj- och leveransorganisation * Ta ägarskap över tekniskt avancerade komplikationer som uppstår under leverans och driva detta till en lösning * Ständigt jobba med att förbättra och utveckla funktionen och aktivt bidra till våra mål Det är viktigt att i ett tidigt skede aktivt identifiera och undanröja eventuella svårigheter eller oklarheter på inkommen order.För att lyckas med detta på ett framgångsrikt sätt ställs höga krav på teknisk förståelse för operatörstjänster främst IP/VPN-tjänster.Erfarenhet av andra operatörstjänster som fast- och mobiltelefoni är meriterande.Det är av stor vikt att du kan formulera tekniska frågeställningar på ett enkelt och konkret sätt.Gruppens viktigaste gränsytor är Telenors företagskunder, sälj-, leveransorganisationen samt produktledning och tekniskt säljstöd.
Kontaktpersoner på detta företaget
Karin Lindell
Andreas Friman
+46 73-441 71 95