OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På uppdrag av vår kund Strongpoint som säljer teknologilösningar inom retail världen över söker vi nu en Technical Product Specialist/Tekniker till deras kontor i Kista. Är du en duktig tekniker med intresse och förståelse för tekniska produkter och tillhörande mjukvara. Söker du ett arbete som förenar teknik och problemlösning med sociala kontakter med kunder? Då kan det vara dig vi söker!
Om Strongpoint
Strongpoint erbjuder teknologilösningar till företag inom detaljhandeln för ökad produktivitet och förbättring av shoppingsupplevelsen. De erbjuder dels lösningar för Cash Management, säkerhet, självbetjäning, e-handelslogistik samt Click & Collect hämtskåp. Man utvecklar, integrerar och säljer tekniken samt erbjuder underhåll och service för produkterna. Företaget har 15 kontor med 500 anställda i framförallt Skandinavien och Baltikum men även Europa och runt om i världen. Läs gärna mer om Strongpoint här: https://www.strongpoint.com/se... (https://www.strongpoint.com/se/)
Om tjänsten
Rollen som Technical Product Specialist/Tekniker ingår i ett sammansvetsat team vars fokus är på utveckling- och supportering av retail-lösningar inom områdena: Cash Management, Self-Service och Goods Vending. Du blir en viktig del av ett kompetent och engagerat team om 22 medarbetare varav 8 har sin bas i Kista. I rollen ansvarar du för att supportera och rådgöra med globala kunder inom produktområdet, Cash Management. Vidare kommer du att arbeta med supportaktiviteter såsom att besvara frågor, felsöka tekniska problem samt att utbilda kunderna inom produktportföljen och i best practice för tekniken. Din vardag består även av att analysera och identifiera potentiella lösningar samt att lösa supportförfrågningar. En annan viktig del av rollen är att förbereda för- och genomföra produktutbildningar för kunder samt att assistera dem vid lansering av nya produkter. Andra uppgifter som också ingår är:
- Specialisera dig på produkterna inom Cash Management
- Vara en del av och leda informationsmöten, supportera säljteamet med produktdemonstrationer samt presentera förslag och rekommendationer till kunder
- Kontinuerligt arbeta för att öka kunskapen om produkterna
- Delge rekommendationer och förslag kring förbättringar av produkterna till utvecklingsteamet
- Skapa och upprätthålla dokumentation om produkterna
- Samarbeta tätt tillsammans med teamet som består av ingenjörer inom mjukvara, elektronik och mekanik
- Resor förekommer i tjänsten med fysiska besök hos kunder.
Din bakgrund
Du besitter ett starkt kundfokus och har en teknisk bakgrund med baskunskaper inom mekanik och elektronik. Förmodligen har du en bakgrund ifrån en teknikerroll, såsom servicetekniker, serviceingenjör eller motsvarande. Som person drivs du av att ständigt utvecklas, är business minded och professionell. Tjänsten kräver att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska samt att du är pedagogisk i ditt sätt att enkelt och tydligt kommunicera- och presentera teknisk information. Har du även följande erfarenheter och kunskaper har du mycket goda förutsättningar att lyckas i rollen:
- Baskunskaper och gärna praktisk erfarenhet av Linux operativ system, LAN, MS SQL Express
- Gärna en bakgrund inom retail och-/eller kundservice
- Har en god affärsförståelse och kan sätta sig in i kundernas utmaningar
- Är framåt, nyfiken, kunskapstörstande och strukturerad i ditt arbete
- Van vid att arbeta självgående likväl som i team
- Ytterligare språkkunskaper är meriterande
- Goda kunskaper i Office paketet.
- Körkort är ett krav
Du erbjuds
Som anställd hos vår uppdragsgivare blir du en viktig del av ett framgångsrikt och internationellt bolag som är inne i en spännande utvecklingsfas. Tillsammans med ett engagerat och kompetent team av kollegor får du utveckla långsiktiga relationer och erbjuda kunder en attraktiv produktportfölj med de bästa tekniska lösningarna på marknaden. Du kommer att ha många spännande kontaktytor i bolaget med en internationell och global räckvidd. För rätt person finns det väldigt goda möjligheter till karriärutveckling i bolaget. Medarbetarna är deras viktigaste resurs och tillsammans värnar man om en hög trivsel på arbetsplatsen och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.
Placering & start
Tjänsten är placerad i Stockholm (Kista) där man sitter i moderna lokaler med tillgång till bland annat gym och fri parkering. Tillträde är snarast eller enligt överenskommelse.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Daniel Hilvardén på daniel(at)futureandfriends.se, alternativt 072-6006421.
Ansökan
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.
Servicetekniker #Serviceingenjör #technicalproductspecialist #retail #servicenegineer #fieldservice #software #technical #technicalsoftware #Strongpoint
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel