OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din roll hos oss
Som teknisk projektledare på Contentor har du en central roll där du ansvarar för att hantera, planera och följa upp inkommande projekt. Du hanterar verksamhetskritiska projekt och därmed utgör kvalitetssäkring, resurshantering, internkommunikation och kundservice kärnan i dina dagliga arbetsuppgifter. Du kommer att rapportera direkt till vår COO (Chief Operations Officer).
Vem är det vi söker
Vi söker dig som vill vara med i ett starkt och utmanande lag! Hos oss har vi låg prestige mellan medarbetare och vi vill varandras bästa. För oss är motivation, att ta egna initiativ och att våga ställa frågor viktigt, dels för våra medarbetares personliga utveckling men också för vår framfart som företag.
Vi söker dig som
- Har teknisk förståelse samt ett brinnande intresse för IT, digitalisering och automatisering.
- Är lösningsorienterad, kommunikativ och är en fena på service!
- Tar ansvar och fullföljer uppsatta mål och kan fördela din tid mellan olika projekt.
- Har relevant utbildning inom projektledning, ekonomi, business eller motsvarande.
- Vill bidra till vår vision om arbetskultur och föreslår förbättringar mot våra kärnmål.
- Talar flytande engelska och svenska (inget krav).
Rollen innebär
- Administration och underhåll av vårt Translation Management System (TMS) samt material- och filhantering (olika format som t.ex. MS Word, MS Excel, CSV, json, Xliff, PDF).
- Ansvar för din egen kundportfölj.
- Besvara inkommande kundförfrågningar och beställningar.
- Delegering av projekt samt uppföljning utav dessa.
- Du arbetar med löpande feedback och kundservice i kommunikationen med kunder, översättare, skribenter samt våra interna avdelningar.
- Administrativa uppgifter så som kostnads- och löneadministration.
- Rekrytering och introduktion av översättare och skribenter.
Vi utgår från Helsingborg, men du har möjlighet att arbeta remote till viss del. Det är också viktigt att du är trygg i det engelska språket, eftersom viss del av både intern och extern kommunikation sker på engelska.
Våra värderingar och vad vi kan erbjuda
Vi vill framåt, och vi vill fortsätta att växa och utvecklas. Helt enkelt för att vi vill vara bäst!
Vi värdesätter vår kultur högt, vi kommer att bygga vidare på den, en kultur som är mångkulturell och mångfacetterad. Bara bland oss som jobbar på kontoret hittar du nio olika nationaliteter, för att inte tala om bland våra översättare. Hela vår filosofi är att fokusera på personen före arbetsrollen. Tillsammans bygger vi en arbetsplats där det är okej att göra misstag och där vi hjälper och stöttar varandra.
Hos oss vill vi att du ska utvecklas tillsammans med oss och avancera i företaget. Därför arbetar vi mycket med feedback och ledarskapsutveckling för att vi ska kunna hjälpa varandra. Vi vill att du ska växa hos oss, men även i dig själv för att kunna ta dig an framtida utmaningar. Contentor erbjuder en konkurrenskraftig lön, och en frihet över din arbetsdag.
Om Contentor
Contentor är ett av Sveriges snabbast växande bolag inom segmentet produkttexter och översättningar och skapar innehåll för webb och e-handel. Vi hjälper våra kunder att internationalisera på ett optimalt och sömlöst vis. Vi har över 400 skribenter världen över och översätter till mer än 40 språk. Vi har vårt huvudkontor i Helsingborg och sedan starten 2007 har vi skapat en stark kundkrets med bolag såsom NA-KD, Footway, Partykungen, Nordiska Galleriet och Zoo.se.
Urval sker löpande, omgående tillsättning. För eventuella frågor om tjänsten, kontakta Jonna Mellanen, Chief Operations Officer (jonna[at]contentor.se, +46762035517).