Technical Property Manager till Malmö

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Heimstaden en ny kollega i form av en Technical Property Manager för att stärka vårt arbete med att skapa en trivsam och trygg boendemiljö för våra hyresgäster. Heimstaden har en vision om att förenkla och förgylla kundernas liv genom omtänksamma boenden – Friendly Homes. Vår ambition är att växa på ett ansvarsfullt och hållbart sätt tillsammans med samarbetspartners som delar våra värderingar. Vi har ett livslångt perspektiv på våra fastigheter, vilket innebär att vi bygger, utvecklar och förvaltar hållbara och moderna hem med rätt standard. Kulturen präglas av våra värderingar Care, Dare och Share.


I denna roll rapporterar du till Manager Technical Property Management i Region Skåne och har i hela regionen ytterligare sex kollegor med samma roll som dig. Möjligheter till utbyte i form av samarbete och kunskapsutbyte inom arbetsgruppen är stor, men även med andra kollegor som är utspridda över landet. Du utgår från Malmö, men resor i tjänsten till olika orter i Skåne förkommer som en del av ditt arbete.


Dina arbetsuppgifter


Som Technical Property Manager ansvarar du för att utföra och följa upp åtgärder och projekt inom ramen för godkänd budget i ditt förvaltningsområde. Här säkerställer du även överlämning av färdiga projekt till dina kollegor inom förvaltningen.


I uppdraget ingår att planera och utföra underhålls-, investerings- och hållbarhetsprojekt upp till 500 000 kronor, utföra underhållsbesiktningar i fastigheterna samt besikta lägenheter inför eventuella standardförbättringar. Utöver det planerar och genomför du standardförbättringar, hanterar skador- och försäkringsärenden samt koordinerar upphandlingar och förhandlingar med entreprenörer för investeringsprojekt.


Du är även en av flera kollegor som i samråd med Asset Management, identifierar möjligheter för nya investeringsprojekt.


Din profil


Vi söker i första hand dig som har arbetat minst tre år i fastighetsbranschen, gärna i en liknande roll.



En förutsättning för att du ska lyckas i denna roll är att du drivs av och har erfarenhet av kundkontakt och projektadministration. Om du dessutom har erfarenhet av projektledning, är det väldigt meriterande. Vidare trivs du i en ansvarsfull roll i en organisation som befinner sig i en stark tillväxtfas.



I grunden har du en eftergymnasial utbildning, gärna inom förvaltning eller bygg alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är en van användare av Office-paketet, ekonomisystem och med fördel har du även arbetat i Vitec eller något liknande fastighetssystem. Vidare behärskar du svenska och engelska i både tal och skrift. Fler språkkunskaper är starkt meriterande, då våra hyresgäster kommer från världens alla hörn. Krav för tjänsten är B-körkort.



Det krävs att du har en professionell och affärsmässig attityd men samtidigt är du prestigelös och jordnära som person. Du har ett inre driv och en hög energinivå och är kvalitetsinriktad. Du har en mycket god förmåga att komma överens med och hantera människor i olika situationer och sätter Laget framför Jaget.


Du arbetar hela tiden för att hitta smarta(re) sätt att jobba. För att fixa vår miljö är du stresstålig – och med förmåga att prioritera. Du behöver vara noggrann, strukturerad och organiserad – med den nästan omöjliga kombinationen att samtidigt vara flexibel och kunna ta snabba kast i agendan. Utöver detta har du en naturlig förmåga att skapa och upprätthålla relationer, både till kollegor, kunder och entreprenörer då du är en person som håller vad du lovar. Har du dessutom humor och glimten i ögat, bör du inte tveka att söka för att bli en del av vårt team!


Vad kan vi erbjuda dig?


Hos oss erbjuds du ett ansvarsfullt och utvecklande arbete, spännande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter internt. Många lär sig nya saker varje dag och du har frihet under ansvar och möjlighet till visst hybridarbete.


Våra värderingar är oerhört viktiga för oss; Care, Share och Dare. Här har alla våra medarbetare ansvar för att dessa genomsyras i vardagen, i både smått och stort. Läs gärna mer om vad våra medarbetare tycker om hur det är att jobba hos oss: https://heimstaden.com/jobba-har/ 


Då du inte bara ska välja oss utan vi ska välja varandra, har slutkandidater även möjlighet att ta referenser på sin nya chef - en transparens vi förordar och tror mycket på!


För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt och att vi ska ha en så enhetlig process som möjligt, har vi på Heimstaden valt att inte längre be om några personliga brev i din ansökan samt att tydligare arbeta med tester i vår rekryteringsprocess. Uppfyller du skallkraven får du göra ett personlighetstest och ett problemlösningstest. Testerna hjälper oss att kunna matcha rätt person med rätt jobb. På detta sätt ökar vi chansen för att du som blir anställd kommer att trivas hos oss och att du har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll. 


Ansökan  


Din ansökan välkomnas senast den 3 juli 2023. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.  


Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Heimstaden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 3 juli 2023

Besöksadress

Hagtornsgatan 9
None

Postadress

Hagtornsgatan 9
Gävle, 80282

Liknande jobb


21 november 2024