Technical Sales Support – laddboxar för elfordon

Technical Sales Support – laddboxar för elfordon

Arbetsbeskrivning

Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
Vill du utmana dig själv och bygga grunden för en spännande framtid inom ABB, då kan det vara dig vi söker! Du blir en del av ABB Electrification, ett affärsområde inom ABB som erbjuder produkter och lösningar för att leverera el från produktion till slutanvändare på ett säkert, smart och hållbart sätt.
Du kommer att tillhöra en avdelning som hjälper våra svenska kunder och vår egen organisation med teknisk support inom ett tilldelat produktområde. Tekniksupport teamet består av 7 medarbetare och arbetar tätt tillsammans för att ge den bästa servicen och hjälpa kunden på bästa möjliga sätt.
I den här rollen rapporterar du till Sales Support Manager. Placering är på vårt kontor i Västerås eller i Nyköping.


Dina ansvarsområden
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att hjälpa kunder med teknisk support och produktval.
Du kommer att få huvudansvar för ett produktområde men förväntas också stötta dina kollegor inom flera andra områden.
Förstå kundens frågeställning och utarbeta och svara med en lösning till kunden.
Se till att alla kundfrågeställningar hanteras professionellt och skyndsamt.
Hjälpa säljkåren med tekniska aspekter i offereringsfasen samt med teknisk dokumentation och produktval.
Du delar ABB:s grundläggande värderingar kring säkerhet och integritet, vilket innebär att du är riskmedveten och tar ansvar för dina egna handlingar samtidigt som du känner ansvar för dina kollegor och affärsverksamheten.



Din bakgrund
Du är engagerad, driven, strukturerad och har ett utpräglat kundservice-mindset.
Du är tekniskt intresserad.
Erfarenhet av teknisk support.
Du har kunskaper inom elbilsladdning och elektrifiering.
Kunskaper om elektrisk installation är meriterande.
Du har erfarenhet av affärs- och CRM-system, så som exempelvis SAP och Salesforce.
Flytande i både tal och skrift i svenska och engelska.
Körkort B.



Mer om oss
Rekryterande chef Jonas Olsson, +4621 32 39 88, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Nils-Olof Eriksson, +4621 34 61 07; Unionen: Johan Lundström, +4621 32 03 64; Ledarna: Lenny Larsson, +4621 32 85 47. Övriga frågor ställs till Talent Recruiter Emelie Wijk, +46 733 51 27 28.
Hör gärna av dig om du är nyfiken och vill veta mer om tjänsten eller hur vi arbetar inom ABB!
Vi ser fram emot Din ansökan! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen så sök därför så snart som möjligt, dock senast den 31 januari.
Om Du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nyköping, Arnöleden 2 Nyköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Postadress

Nyköping
Nyköping, 61131

Liknande jobb


Service Engineer

Service Engineer

13 september 2024

Serviceingenjör

Serviceingenjör

6 september 2024