OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med dem och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit i en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen där vi verkar.
Nu söker vi en kommunikativ och strukturerad medarbetare till vårt team i rollen som Technical Service Engineer. Telenor är mitt i en pågående digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på deras eget vis.
Vad du kommer att göra
I rollen som Technical Service Engineer ansvarar du för den tekniska leveransen för kunder samt hantering av företagets managerade tjänster. I ditt uppdrag hanterar och registrerar du inkommande samtal och ärenden inom Servicedesk. Du bistår och säkerställer en god dialog med kund i leveransen och har beredskap vid behov inom vår organisation.
Du är behjälplig i felsökning och i leverans till våra kunder samt bistår med LCM hantering och teknisk dokumentation. Inom ditt område, tar du fram nätverkslösningar och arbetar med löpande säkerhet, drift och underhåll.
Vem du är
För att lyckas i rollen som Technical Service Engineer ser vi att du har en bakgrund inom nätverk och teknik. Du har tidigare kunskap inom Fortigate, HPE/Aruba, Cisco och/eller Cisco Meraki. Du är lösningsfokuserad och hittar kreativa lösningar för problem och tar ansvar för hantering och förvaltning av system. Har du tidigare erfarenhet inom ITIL och övervakning är det meriterande. Vidare ser vi gärna att du har en bakgrund inom följande områden
* Routing
* Switching
* Brandväggsfiltrering
* Portautentisering (802.1x)
* VPN-tunnlar
* VPN-klienter
* Trådlösa nät och WAN-förbindelser (centrala, lokala och geografiskt utplacerade kommunikationsknytpunkter).
Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt – träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.
Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Charlotte Ångström, charlotte.angstrom@telenor.se. Skicka inte din CV via mail, dessa kommer inte att utvärderas.
Sista ansökningsdagen: Vi utvärderar ansökningar löpande så sök idag
Placeringsort: Malmö eller Stockholm
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors
Elin Johansson
Johan Wall
Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons
Recruiter Name
Daniel Stenberg
+46730570580