OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med om en spännande förändringsresa där du får vara delaktig i att utveckla vår Technical Service-verksamhet?
SP söker nu dig som vill arbeta som Technical Service Manager på ett marknadsledande företag inom foto, video och ljud. Vi är inne i en stark tillväxtfas och satsar på att växa ännu mer – vill du vara med på resan?
Om vår kund
SP genomsyras av vår värdegrund med stark laganda, hög kvalitet, tydligt kundfokus och mycket passion.
Det som började med ett huvudfokus på kameror och fotografering har under våra 40 år i branschen breddats till ett stort utbud av teknikprodukter inom foto, video och ljud. Bland våra kunder finns allt från nya kreatörer, entusiaster och influencers till erfarna utövare, företag och produktionsbolag. Det vi har gemensamt med våra kunder är ett brinnande intresse för kreativt skapande och teknik.
SP har webbförsäljning i Sverige, Norge, Finland och Danmark, butiker i Stockholm och Oslo, samt mindre serviceshopar i Köpenhamn, Malmö och Borås. Huvudkontor och centrallager ligger i Borås. Vi är 130 anställda och omsätter cirka 800 miljoner kronor.
Läs mer om oss på vår karriärsida.
Dina arbetsuppgifter
Som Technical Service Manager hos Scandinavian Photo ansvarar du för att våra kunder får den bästa tänkbara servicen och bemötandet efter att ha köpt en produkt hos oss.
Teamet i Borås hanterar reparationer, reklamationer och annan teknisk service och ditt uppdrag är att se till att kunden får den mest effektiva och tillfredsställande kundupplevelsen. Du arbetar ständigt med att utveckla och förbättra processerna på avdelningen för att de ska vara av högsta kvalité. Du arbetar dagligen tillsammans med ditt team bestående av fyra medarbetare och du rapporterar till Chief Operating Officer.
Dina uppgifter:
• Övergripande nordiskt ansvar för all teknisk service inom företaget.
• Ansvar för resursplanering liksom den dagliga prestationen för vår centrala avdelning för tekniska service.
• Upprätthålla vår höga nivå av kundnöjdhet och se till att vi håller vad vi lovar.
• Utveckla och sätta standard för krav gentemot våra leverantörer, serviceverkstäder och reparatörer.
• Ansvarig för att utveckla avdelningen på lång sikt.
• Optimera våra KPI:er inom eftermarknad och teknisk service.
• Vara kravställare gentemot, och arbeta nära, flera av våra interna avdelningar såsom produkt, kundservice och butiker.
• Ansvarig för att bedöma hanteringen av begagnade produkter enligt våra kriterier och kvalitetsstandarder.
Din profil
Vi söker dig som sätter kunden i fokus och är lösningsorienterad för att möta deras behov. Du arbetar med hög kvalité och är en förebild för dina medarbetare. Du drivs av att utveckla och förbättra processer. Du är en van ledare och gillar att motivera och coacha ditt team.
Vi tror att du har:
• Kunskap kring våra produkter och vårt erbjudande.
• Kunskap inom logistik.
• God kunskap om teknologi och techindustrin.
• Kompetens inom förhandling och samarbete med externa partners.
• Flyttande språkkunskaper inom svenska och goda språkkunskaper inom engelska.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Urval och Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är den 4 maj. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Dick Montgomery: dick.montgomery@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
Technical Service Manager, Service, Kvalité, Logistik, Processer, Foto