OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SGS DNA står inför en spännande tillväxt- och utvecklingsresa. Under 2021 utökar vi antalet anställda och vi slutför vår flytt till våra nya lokaler i Västerås. Vill du vara med på den resan och jobba med produkter som kan rädda liv?
SGS DNA är ett snabbväxande medelstort företag som ingår i QIAGEN koncernen. Vi jobbar i en internationell miljö och företagsspråket är engelska. Vi jobbar med kundanpassade medicintekniska produkter för i första hand diagnostik (IVD) men även andra användningsområden. Företaget tillhandahåller även vissa relaterade tjänster som analys och stabilitetsstudier. Vi applicerar Medicinsktekniska direktiven, ISO13485 (EU) och 21CFR820 (USA). SGS DNAs kunder finns på den europeiska och amerikanska marknaden. På avdelningen Customer Support bedrivs kundsupport samt offert och orderhantering, fakturering. Utöver det arbetar vi även med utredning av kundklagomål, korrigerande och förebyggande aktiviteter samt ändringsärenden.
Om tjänsten
Som Technical Specialist Customer Support kommer du att vara ansvarig för att skapa ett effektivt informationsflöde mellan avdelningarna customer support, planering, produktion och produktutveckling med avseende på tekniska frågor. Du kommer också se över optimering och standardisering av informationsflödet. Vidare initierar du och leder projekt för snabbare återkoppling till kund vid kundförfrågningar gällande offerter samt förbättrad säkerhet rörande skalor, metoder och maskinkapacitet. Du verkar för ett effektivt samarbete med andra avdelningar och hantering av data och informationshantering. Vidare kommer du att jobba med att:
- Supportera kollegorna inom customer support när det gäller orderhantering och offerter.
-Förbättra användandet av teknisk information och dataanvändning från order till produktion.
-Stödja process ägaren inom customer support.
-Tillförordnad funktion som Specialist Customer Support vilket inkluderar:
- Förbereda offerter
- Kundkommunikation och support
- Stödja key account managers
- Arbeta i enlighet med SGS DNAs policys och rutiner
- Att vara ansvarig för och arbeta med CAPA utredningar (Corrective and Preventive Actions) samt CR (change requests)
Önskade kvalifikationer
-Universitetsexamen från naturvetenskaplig utbildning (kemi, biokemi eller liknade) eller business administration eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
-Minnst 5 års erfarenhet från liknande arbete inom life science eller läkemedelsindustri
-Kunna kommunicera flytande på både engelska och svenska
Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och din förmåga att passa in hos oss. Du är kundorienterad, du tycker om att arbeta i grupp samtidigt som du är prestigelös och ansvarsfull och kan arbeta självständigt.
Erfarenhet av kvalitetssäkringsarbete och kvalitetssystem, gärna relaterade till medicinteknik, dvs. ISO13485 och/eller 21CFR820 samt utbildning och/eller erfarenhet i projektledning är meriterande.
Du skickar in din ansökan via länken och bifogar CV samt personligt brev. Sista ansökningsdag är 1 aug, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner
Ali Al Ameri Manager Business Strategy & Customer Support, +46104749300 (vxl)
Jenny Mcwhinney, ordf. Unionen, +46104749300 (vxl)
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Generalist Ann-Sofie Söderberg
0221-29668
kvalitetschef Petra Fridström
0221-29655
Kvalitetschef Lisa Lindefelt
0221-29655
VD Carin Gillberg
0221-29650
receptionist Eva Lennrud
0221-29651
gruppchef Pernilla Andersson
0221-29658
Kvalitetschef Elisabeth Servin
0221-29655
070-2068095
reception Eva Lennrud
0221-29650
Avdelningschef Linda Forsbäck
0221-29673
receptionen Eva Lennrud
0221-29650