OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TactPartner AB är ett Teknikföretag som verkar inom Teknik/Installation/IT.
Vi växer i Stockholm inom området Teknik/IT och behöver hitta en person som brinner för att sätta människan och hennes arbetssätt i fokus och har en passion för teknik inom det hybrida kommunikations- och samarbetsområdet. Du kommer jobba som konsult ute hos en av våra samarbetspartners.
Tactpartner har för varje år utvecklats och tagit nya marknadsandelar tack vare våra duktiga medarbetare. Vårt team består idag av ca 40 st duktiga tekniker med olika kompetenser och personligheter som driver företaget mot våra högt satta mål när det gäller kvalité och kundbemötande.
Vi samarbetar med flera stora företag i Sverige och har erfarenhet av att varit en del i några av Sveriges största/komplexa projekt.
Vem är du?
Du är en person med stort intresse för IT, teknik och människan som användare. Vi tror du har kompetens inom Microsoft-lösningar som Teams, Surface och M365, och ditt fokus blir mötet med kunder. Detta via support, systemhantering, utbildningar och andra tjänster både på plats hos kund och från kontoret.
Ansvarsområden:
SUPPORT:
• Supporthantering
• CSM-desk support - kommunikation kunder, vara på kundens sida, lösa utmaningar, kundguide • Systemhantering WIAAS-portal, CSM-DESK
• Tech support
UTVECKLING – OMVÄRLDSBEVAKNIN:
• Bevaka marknadsutveckling inom kommunikation och samarbete ur en teknisk synvinkel.
• Vara med på mässor/events tex ISE
• Kontakt med våra partners. Förstå utveckling, trender, vad är nytt etc.
• Gå certifieringar inom områdetå kunsaper/erfarenheter:
ÖVRIGT:
• Hantering av POC hos kunder från tekniskt perspektiv?
• Praktiskt på kontoret och kopplat till det; ta emot paket, packa upp, åka till kund på support, på plats hos kund under installationer
• Skriva teknisk dokumentation
• Duktig på Microsoft-lösningar (365 + Teams). Om inte från start, så måste man vara fokuserad på Msft och deras lösningar.
• Vara vårt "tekniska ansikte utåt" i partner- och kundrelationer. Tex driva en workshop med kunds IT om supportupplägg, rådge, dokumentera, vidareutveckla.
Bakgrund
• Troligt tekniskt inriktad högskola eller jobbat inom området
• Teknikintresse helst relaterat till kommunikation/samarbete, ljud/bild, IT...
• Kanske från support inom IT men vilja att gå vidare
Egenskaper
• Positiv, serviceinriktad, gilla jobba med människor - On the customers side...
• Självgående, driftig, engagerad
• Intresserad av utveckling - både egen och i allmänhet
• Brinna för tech-området, helst inom kommunikation.
• Förstå och vara intresserad av arbetssätt, människor osv
• Förstå affärer - tjänsteupplägg eller vara intresserad att lära
Utvecklingsmöjligheter
• Techansvarig med en grupp att jobba med på sikt
• Projektledning komplexa projekt vid behov
• Tjänste- och affärsutveckling inom området tillsammans med våra seniora konsulter. Att lösa problem tycker du är roligt då du får chansen att använda din analytiska och kreativa ådra.
Du behärskar svenska och engelska väl i tal och skrift då du kommer använda båda språken i tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ansvarig Rekryterare Fredrik Rexin
0735-107965
Jonas Fredriksson
0737-260788
Ansvarig rekryterare Fredrik Rexin
073-5107965
Mathias Gustafsson
0707-350032
Fredrik Rexin
0735-107965
Ansvarig Rekryterare Fredrik Rexin
0735-107965
Fredrik Rexin
0737-080032
Administratör Fredrik Rexin
0737-080032
Ansvarig rekryterare Jonas Fredriksson
0737-260788
Mathias Gustafsson