OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår resa. Vi ger samma löfte till våra kollegor som till kunder. Löftet är att alltid vara "beside you", "behind you" och "before you". Vi kallar det för "The Iver way".
Nu söker vi en Technical Specialist som vill bli en del av Iver och som vill vara med och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder! Är du vår nya kollega?
Rollen som Technical Specialist:
I rollen som Technical Specialists kommer du att ingå i vårt Customer Service Center (CSC) som är ansvarig för att lösa 85% av alla ärenden som kommer in till oss. Det är ditt ansvar att hantera och lösa ärenden och säkerställa att våra kunder får den IT support de behöver. Du kommer hantera ärenden inom samtliga områden så som Microsoftportföljen, Azure, Citrix, Nätverk och infrastruktur. Som ett nästa steg i din utveckling kan det också ingå i din roll att åka ut till kund och ge support på plats när det behövs.
När du arbetar som Technical Specialist hos oss är du inte begränsad i ditt arbete utan du har alla behörighet att felsöka på djupet. Vi bryr oss om din tekniska kompetens och vill att du ska utvecklas hos oss, därför har vi var tredje vecka check in samtal för att sätta en plan för just din utveckling. Du kommer ha möjlighet att ta relevanta certifikat och utvecklas till att gå vidare inom organisationen. Det finns alltså goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill specialisera dig inom ett eller flera tekniska områden.
Iver - Where technology meets business
Hos Iver får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken och vara med på en spännande tillväxtresa. Iver är ett bolag med entreprenöriella rötter och en kultur som präglas av flexibilitet och samarbete.
Vårt mål är att våra kunder - här i Norden och internationellt - ska se oss som en ledande partner för digital transformation.På Iver är vi inkluderande och strävar efter genuint samarbete där vi arbetar mot gemensamma mål. Inom Iver finns stora möjligheter till utveckling och vi står bakom dig när du vill lära dig mer - inom ditt specialområde, ledarskap eller nya områden.
Hos Iver är du också en del av ett ambitiöst och innovativt företag, vilket innebär att förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser och vi är övertygade om att det är så vi utvecklas. We’re not big blue. We’re yellow.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som Technical Specialist hos oss har du tidigare erfarenhet av arbete inom IT-support, du har goda kunskaper i Windows och Microsofts produkter, en god teknisk förståelse och har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut och supportera kund med olika IT ärenden. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du drivs av att hitta en lösning vilket du också gör.
Vi ser det inte som något hinder att du är tidigt i din karriär utan värdesätter förmågan och viljan utvecklas hos oss. Du brinner för teknik, vill ständigt utvecklas och leverera grym service till dina kunder.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi tror att du trivs med att jobba tillsammans med ditt team så väl som självständigt, gillar att coacha och utvecklas tillsammans med dina kollegor och vet att personligt ansvar är förknippat med en god leverans.
Du har god erfarenhet av följande tekniker:
- Windows Server med tillhörande tjänster
- Office 365 och Active Directory
- Azure/ Exchange
- Citrix/RDS
- Hantering av beställningar och licenser
- Installation av VPN
- Grundläggande kunskap inom nätverk och infrastruktur
För att vara aktuell för tjänsten behöver du kunna prata och skriva flytande på både svenska och engelska. Vi ser gärna att du har körkort och det är ett stort plus om du har tillgång till bil.
Placeringsort:
Placeringsort för denna roll är på vårt kontor i Malmö men du kommer ha möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar.
Sök till oss!
Urval sker löpande, tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Iver eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Önskad start är snarast eller enligt överenskommelse med placeringsort i Malmö. Du är välkommen att kontakta Lana Abdulla (l ana.abdulla@iver.se (mailto:Lana.Abdulla@iver.se)) vid frågor eller funderingar kring tjänsten om du har andra frågor gällande rekryteringsprocessen kan du kontakta Hanna Ström (hanna.strom@iver.se).
Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till Iver!
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir