OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hur jobbar en supporttekniker?
Ditt jobb som supporttekniker/servicedesktekniker arbetar du dagligen med användarstöd och support inom IT. Arbetsuppgifterna varierar i detalj men du ger en god service inom IT och hjälper användaren med problemlösning och teknisk support.
Det vanligaste är att användarna tar kontakt via telefon när de behöver hjälp eller skickar in ärendet via ett ärendehanteringssystem, men även mail och chattar är vanliga kontaktvägar. Ibland är du som tar kontakten vid planerade driftstopp, uppdateringar och liknande drift- och systemunderhåll.
Som supporttekniker arbetar på kontor tillsammans med dina kollegor. Men ibland kan jobbet också innebära att man sitter i en servicedesk och bemöter användare ansikte mot ansikte över en disk eller reception. En del supporttekniker kallas också onsite-tekniker och då är ofta arbetsplatsen mer rörlig. Det kan vara att du åker ut till användare som arbetar på andra kontor och hjälper dem på plats.
Vem söker vi?
- Minst 6 månaders erfarenhet av IT-support eller motsvarande utbildning
- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror
- Konfiguration och administration av molnlösningar såsom Office365
- Lösa varierade driftstörningar och frågor kring nätverk
- Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory
- Flytande kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- MAC OS
- Körkort B
- Relevant utbildning inom IT
- Erfarenhet av G-suit
Vem är du?
Vi tror att du tycker om att ge support och har ett intresse för IT och människor. Du är pedagogisk på så sätt att du anpassar dig till mottagarens kunskapsnivå och arbetar proaktivt i din service. Det är också viktigt att kunna ställa frågor så att du ringar in vad som orsakar problemen, och lotsar sen användaren fram till möjliga lösningar. Samarbete med kollegor är viktigt, att ni tillsammans ser till att hjälpa er omgivning utifrån era professioner och olika sätt att angripa problem.
Human IT
Human IT är ett snabbväxande och spännande bolag med kontor i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vi är idag cirka 140 medarbetare och sätter våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en härlig variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång.
Övrigt
- Tillsvidareanställning med fast månadslön
- Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag
- En säkerhetsprövning kan behöva göras inför vissa uppdrag. Säkerhetsprövningen innebär drogtest, registerkontroll och säkerhetsprövningssamtal.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare.
Plats: Stockholm
Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag!
Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats.