Technical Support

Arbetsbeskrivning

Hur jobbar en supporttekniker?

Ditt jobb som supporttekniker/servicedesktekniker arbetar du dagligen med användarstöd och support inom IT. Arbetsuppgifterna varierar i detalj men du ger en god service inom IT och hjälper användaren med problemlösning och teknisk support.


Det vanligaste är att användarna tar kontakt via telefon när de behöver hjälp eller skickar in ärendet via ett ärendehanteringssystem, men även mail och chattar är vanliga kontaktvägar. Ibland är det du som tar kontakten vid planerade driftstopp, uppdateringar och liknande drift- och systemunderhåll.

Som supporttekniker arbetar du på kontor tillsammans med dina kollegor, det förekommer även remotearbete. Men ibland kan jobbet också innebära att man sitter i en servicedesk och bemöter användare ansikte mot ansikte över en disk eller reception. En del supporttekniker kallas också onsite-tekniker och då är ofta arbetsplatsen mer rörlig. Det kan vara att du åker ut till användare som arbetar på andra kontor och hjälper dem på plats


Kunskaper vi efterfrågar:

- Minst 6 månaders yrkeserfarenhet av IT-support eller motsvarande utbildning.
- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror.
- Konfiguration och administration av molnlösningar såsom Office365.
- Lösa varierade driftstörningar och frågor kring nätverk.
- Lägga upp nya användare och andra kontoförändringar i Active Directory.
- Flytande kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift.


Bra att ha:

- MAC OS
- Körkort B
- Erfarenhet av Jamf/G-suit
- Cisco kurser/certifikat
- Förståelse för Azure Cloud


Vem är du?
Vi tror att du tycker om att ge support och har ett intresse för IT och människor. Du är pedagogisk på så sätt att du anpassar dig till mottagarens kunskapsnivå och arbetar proaktivt i din service. Det är också viktigt att kunna ställa frågor så att du ringar in vad som orsakar problemen, och lotsar sen användaren fram till möjliga lösningar. Samarbete med kollegor är viktigt, att ni tillsammans ser till att hjälpa er omgivning utifrån era professioner och olika sätt att angripa problem.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Plats: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt? Vad väntar du på! Ansök redan nu ⬇️

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 22 april 2023

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024