OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hiotlabs arbetar för att förändra världen till det bättre med användningen av modern, banbrytande teknologi. De förebygger och minimerar omfattningen av egendomsskador genom att erbjuda en ledande portfölj av kostnadseffektiv hårdvara tillsammans med intelligent och effektiv larmhantering via deras egna plattform. De söker nu en serviceinriktad teknisk supportagent med förmåga att kommunicera effektivt och skapa positiva kundupplevelser. Är du någon med stort intresse för teknik, öppen för nya idéer och redo att vara en tidig användare av nya teknologier - då är du precis den vi söker!
OM TJÄNSTEN
I rollen kommer du att lösa supportärenden för både externa och interna kunder, samarbeta med Polygon-teams internationellt, testa ny funktionalitet, hantera supportärenden och kundfeedback, ta hand om returer och garantier, samt skapa och uppdatera supportmaterial och teknisk information.
Du erbjuds
- Delvis remotearebete (3 dagar hemifrån)
- Ett kontor vid Medborgarplatsen där du nära samarbetar med ett team som brinner för att bygga och förbättra deras produkt
- Frihet att prova på nya idéer och implementera innovationer
- En chans att växa med företaget
- Arbete med internationella kunder och partners i 16 länder
- Möjlighet att vara med i en snabbväxande scale-up; de är ett litet team men en del av en europeisk marknadsledare, Polygon Group
Hiotlabs: "Vi kan lova att du kommer att bli utmanad och uppmanad att utveckla dina färdigheter. Resan framåt är det som inspirerar oss, och vi är bara i början!"
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvarig för att lösa supportärenden för externa och interna kunder samt användare
* Samarbeta med Polygon-team i flera länder och stödja deras arbete med vår hård- och mjukvara
* Testa ny funktionalitet och ge återkoppling till produktteamet
* Ansvarig för sammanställning, aggregering och analys av supportärenden och kundfeedback för att underlätta forskning och utveckling av förbättringar och uppgraderingar
* Hantering av returer och garantipolicys för vår hårdvara
* Skapa och uppdatera material för supportguider och teknisk information om produkten
VI SÖKER DIG SOM
- Är en god kommunikatör med erfarenhet av arbete i en kundnära roll och förstår värdet av förstklassig kundservice
- Identifierar dig själv som teknikintresserad och/eller har ett stort intresse för ny teknologi
- Har erfarenhet av att stödja användare med utmaningar och problem i digitala plattformar och mjukvaruprodukter
- Är flytande i svenska och engelska, både i muntlig och skriftlig kommunikation, då det används i ditt dagliga arbete
- Har god kunskap i Microsoft Office-sviten
- Har körkort B, då vissa resor ut till kunder kan förekomma
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av IoT
- Extra språkkunskaper, utöver svenska och engelska
För att lyckas i rollen ser vi att du har analytisk förmåga att förstå problem och identifiera grundorsaker, även när det är som att hitta en nål i en höstack. Vi ser att du är en prestigelös lagspelare med stark problemlösningsförmåga och en positiv inställning. Det är av vikt att du trivs att arbeta i en snabbrörlig start-up-miljö och att du har en stark vilja att uppnå mål i en föränderlig och utmanande miljö.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Hiotlabs här!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231