OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Tjänsten som Technical Support Engineer erbjuder dig en bred och varierad roll där du kommer hjälpa kunder med avancerad teknisk support. Det innebär att du kommer ha ett stort ägandeskap över felsökning relaterat till såväl hårdvara som mjukvara. Du kommer arbeta i en kundnära roll med stora kontaktytor såväl internt som externt där det finns ett starkt uttalat fokus på service.
Din profil
För att vara aktuell för tjänsten krävs följande:
- Minst 2 års erfarenhet av teknisk support
- Erfarenhet av avancerad felsökning inom såväl hårdvara som mjukvara
- Erfarenhet av Linux- och Windows-miljöer
- Flytande i svenska och engelska
Som person är du serviceminded, har ett stort tekniskt intresse och brinner för att lösa tekniska problem. Du har ambitionen att alltid leverera goda resultat och ser till att hjälpa kunderna till varje pris. Du har en arbetsmetodik som genomsyras av struktur, vilket hjälper dig att självständigt driva ditt arbete framåt men som även möjliggör samarbete med dina kollegor.
Om företaget
Vår kund är ett företag som levererar digitala tjänster. De söker nu en Technical Support Engineer för anställning. Mer information om företaget ges längre fram i rekryteringsprocessen.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Lund
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila info@emploid.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!