Technical Support Engineer

Technical Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning


Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.




Jobbeskrivning


Nu händer det! Elbilarna har fått fäste på marknaden och vi vill bidra till omställningen genom att erbjuda produkter och tjänster för att kunna ladda bekvämt hemma och på jobbet. Men vi erbjuder inte bara dessa lösningar, utan driver dessutom ett av Nordens största nätverk av publika laddstationer, för att det ska kunna vara enkelt att resa dit du vill med din elbil. Vi brinner för det vi gör, och vill att våra kunder ska ha en utomordentlig upplevelse. Vill du vara med på vår resa, och bidra till att utveckla vår affär och vår verksamhet?
Vi söker en kundfokuserad problemlösare inom Teknisk Support och Asset Management till E-mobility Nordic – en av Vattenfalls nyaste och mest intressanta affärsavdelning!
Om rollen
Du kommer ha en nyckelroll och ingå i ett team med kompetenta, engagerade och målinriktade kollegor. Tillsammans med resten av organisationen bakom InCharge kommer ni utveckla en portfölj av produkter och tjänster inom elbilsladdning som genererar maximalt kundvärde under hela livscykeln.
Tillsammans med Vattenfalls kundservice, leverantörer och fälttekniker säkerställer teamet den tekniska supporten och Asset Management åt hela InCharge kundbas, vilket innebär både laddstationsägare och elbilsförare inom Norden. Dina arbetsdagar kommer vara mycket varierande och innehållsrika med allt från teknisk problemlösning åt kunder, teknisk kravställning på produkter och tjänster, till verksamhetsutveckling. Affären och organisationen är fortfarande i en uppbyggnadsfas vilket innebär att det finns ett stort behov av standardisering genom att utveckla och implementera skalbara processer och arbetssätt.




Kravspecifikation


Dina förmågor:
Ingenjörsexamen (B.Sc eller M.Sc) eller likvärdig utbildning.
Erfarenhet av teknisk support från branschen eller besläktade branscher.
Erfarenhet av datanätverk, telekommunikation och sakernas internet (IoT).
Förmåga att kunna förklara tekniska problem och lösningar utifrån mottagarens kunskapsnivå.
Förmåga att kunna analysera och realisera preventiva åtgärder.
Förmåga att driva utveckling genom projekt- och förändringsledning.
Strukturerad och noggrann.

Vi tror att du är en person som drivs av innovation och har intresse för energi- och hållbarhetsfrågor. Du har tidigare haft liknande roller i start-up företag eller liknande organisationer under stark tillväxt. När en avvikelse dyker upp ser du det som en möjlighet snarare än ett problem – och du motiveras av att hitta lösningen, på kort sikt för att möta kundens förväntan och på lång sikt för att eliminera att avvikelsen återkommer.
Du kommunicerar mycket väl på svenska och engelska – i tal och skrift. Du är en lagspelare som gärna tar en kaffe med en kollega, i syfte att både lära känna din kollega bättre och att dela med dig av dina senaste lärdomar. För att du ska lyckas i rollen behöver du vara stresstålig med en mycket god förmåga att separera ansvar, roll och person.




Ytterligare information


Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.


Placeringsort
Du kommer arbeta från vårt kontor i Arenastaden i Solna.


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chefJacob Alm, jacob1.alm@vattenfall.com. . För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 Rolf Olsson (Akademikerna), Jens Morell (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) når du via Vattenfalls telefonväxel +46 8 739 50 00


Välkommen med din ansökan senast 4 januari 2023. Urval och intervjuer sker fortlöpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solna - Vattenfall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2022
  • Ansök senast: 5 januari 2023

Postadress

Evenemangsgatan 13
SOLNA, 16956

Liknande jobb


Manuell svarvning

Manuell svarvning

29 oktober 2024

11 juni 2024

Supportsvarvare, dags att byta jobb?

Supportsvarvare, dags att byta jobb?

23 november 2023

Ordningsam och självgående svarvare

Ordningsam och självgående svarvare

5 juli 2023