Technical Support Engineer

Technical Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.


Jobbeskrivning
Nu händer det! Elbilarna har fått fäste på marknaden och vi vill bidra till omställningen genom att erbjuda produkter och tjänster för att kunna ladda bekvämt hemma och på jobbet. Men vi erbjuder inte bara dessa lösningar, utan driver dessutom ett av Nordens största nätverk av publika laddstationer, för att det ska kunna vara enkelt att resa dit du vill med din elbil. Vi brinner för det vi gör, och vill att våra kunder ska ha en utomordentlig upplevelse. Vill du vara med på vår resa, och bidra till att utveckla vår affär och vår verksamhet?
Vi söker en kundfokuserad problemlösare till teamet Project and Fulfillment inom E-mobility Nordic – en av Vattenfalls nyaste och mest intressanta affärsavdelning!
I rollen som Technical Support Engineer kommer du arbeta nära våra installatörspartners för att stötta dem i deras arbete. Du kommer ha en nyckelroll i att förstå deras problem och stötta med både kortsiktiga och långsiktiga lösningar, så att slutkundens förväntningar på bland annat ledtid och kvalitet uppfylls i våra entreprenadprojekt.
Du kommer ställas inför mycket varierande och innehållsrika arbetsuppgifter. Utöver stöttningen av våra installatörer kommer du bland annat stötta våra interna projektledare med teknisk expertis, utbilda våra kundservicemedarbetare och återförsäljare inom installationsteknik.


Kravspecifikation
Gymnasieingenjör eller gymnasieexamen inom el, tele och data alternativt likvärdig utbildning med relevant arbetslivserfarenhet.
Meriterande med erfarenhet av teknisk support från branschen eller besläktade branscher.
Meriterande med erfarenhet av elinstallation, datanätverk, telekommunikation och sakernas internet (IoT).
Förmåga att kunna förklara tekniska problem och lösningar utifrån mottagarens kunskapsnivå.
Stresstålig och pedagogisk.
Strukturerad och noggrann.
Du kommunicerar mycket väl på svenska – i tal och skrift

Vi tror att du är en person som drivs av teknik och problemlösning. Du besitter förmågan att kunna hålla många aktiviteter igång samtidigt utan att brista i kvalité. Du förstår vad som krävs för att säkerställa leverans med kunden i fokus och guidar dina kollegor och partners genom ett smart arbetssätt och god förmåga till kommunikation. För att du ska lyckas i rollen behöver du vara stresstålig, med god förmåga att styra ditt egna arbete genom prioriteringar och eget ansvar över din tid.


Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.


Placeringsort
Du kommer arbeta från vårt kontor i Arenastaden i Solna eller från vårt kontor i Umeå.


För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig chef, Jacob Alm, jacob1.alm@vattenfall.com. För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00
Per Svensson (Akademikerna),Rolf Svensson (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) når du via Vattenfalls telefonväxel +46 8 739 50 00


Välkommen med din ansökan senast 8 januari 2023. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Luleå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024