OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är världsbäst på kundbemötande och har ett stort intresse för teknik. Drivs du av utmaningen i att lyssna in kundens behov och kunna omsätta deras problem till lösningar? Har du dessutom erfarenhet av arbete med GIS? Då är det kanske du som är nästa stjärna i vår GEOSECMA-support!
Vem är du?
Vi tror att du är en ambitiös och målmedveten person, som gillar högt tempo. För att trivas som medarbetare hos oss måste du vara utåtriktad och tycka att dialog med människor är utvecklande. Du är helt enkelt en lagspelare som har lätt för att skapa och behålla goda relationer med såväl kunder som kollegor.
Det är en fördel om du har en kommunalteknisk bakgrund så att du kan utvecklas till att bli specialist inom något av våra verksamhetsområden. Ditt intresse för den tekniska utvecklingen gör att du kan förutse de behov våra kunder kan komma att ha. Har du dessutom tidigare erfarenhet utav GIS, så är det så klart meriterande.
Du kommer att ha ett team runt dig där vi stöttar och hjälps åt, men det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och resultatorienterat samt ta eget ansvar för att lösa problem och leverera i tid.
Sveriges bästa?
Vår tekniska support är en högt uppskattad funktion, både internt och hos våra kunder. Vårt sätt att ta oss an de frågor och utmaningar våra kunder ställs inför har gjort att vi rankas högt bland teknisk support i Sverige. Kanske allra högst.
I vår tekniska support kommer du att arbeta med användarsupport för våra GEOSECMA-produkter till slutanvändare och återförsäljare via telefon, skärmdelning och e-mail. Våra produkter består av moderna och effektiva IT-stöd för offentliga verksamheter. Du kommer att ge stöd i både användning av, och felsökning i våra programvaror.
Kommunikationen du har med våra kunder ger oss ovärdelig kunskap i vilka utvecklingsområden våra produkter har och vilka utmaningar användarna utav våra produkter kan ställas inför. Information som tas tillvara för att skapa en ännu bättre upplevelse utav Sokigo.
Vad säger våra kunder?
”Supporten för GEOSECMA håller en hög nivå Inte minst med den direkta uppkoppling via TeamViewer. Det blir betydligt lättare att få hjälp på så sätt. Trevlig personal att kommunicera med.”
”Bra bemötande, och engagerade i alla mina supportärenden jag haft!”
”Jag tycker att ni är jätteduktiga och hjälpsamma!”
Vill du vara med och bidra till att bibehålla och utveckla vår kundnöjdhet?
Kvalifikationer
GIS-ingenjör
Kommunalteknisk verksamhet, fysisk planering
Stort teknikintresse
Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi erbjuder
Sokigo brinner för att bygga och bibehålla ett starkt personligt engagemang hos våra anställda. Du som medarbetare är vår viktigaste resurs. Därför erbjuder vi dig delaktighet, transparens och personliga utvecklingsmöjligheter. För det är så engagemang skapas. Vi hyllar också kompetens och resultat. Vår styrka bygger på mixen av olika kompetenser som arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål. Det är då innovation och nya idéer uppstår som gör att vi, tillsammans, skapar värde för kunder och samhället i stort. Vi tycker också det är viktigt att jobba med tydliga mål och förväntningar och att du som medarbetare får personlig feedback och blir sedd. Dessutom, hos oss får du en familjär arbetsplats där vi tycker att det är självklart att hjälpa varandra. Samarbete och respekt för varandra är grunden för det. Vi vet att du kommer att trivas hos oss ♡
Om Sokigo AB:
Sokigo är ett respekterat och lönsamt produktföretag inom IT, specialiserat på GIS-baserade, verksamhetsnära lösningar för kommuner, VA-organisationer och Lantmäteriet. Vår egenutvecklade produkt, GEOSECMA for ArcGIS, är verksamhetskritisk för mer än hälften av Sveriges kommuner och VA-bolag. Systemet bygger på världens mest använda GIS-plattform, ArcGIS från Esri Inc. Med delar av hela vår produktportfölj finns vi i 85 % av landets kommuner. Vi är en del av Addnode Group.