Technical Support Engineer till CellaVision AB

Technical Support Engineer till CellaVision AB

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Vår kund CellaVision söker efter en Technical Support Engineer. Du bör ha erfarenhet av att jobba med tekniskt avancerade produkter omfattande både mjukvara- och hårdvara samt stark teknisk förståelse, helst inom medicinteknik utrustning. Arbetet kommer omfatta problemlösning vilket kräver en förmåga att både förklara på ett pedagogiskt sätt åtgärder för att lösa situationer som avser installation och teknisk service. Du kommer att ingå i Customer Support-avdelningen med placering i Lund. Service och support arbete utförs primärt på plats i Lund via mail- och telefonkontakt med kund. Resor i mindre utsträckning kan förekomma för att supportera kunder på plats.

I din roll som Technical Support Engineer kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Att stödja kunder inom installation och teknisk service
• Att ansvara över utbildning av säljorganisation och våra partners
• Planering av kundseminarier och utbildningsaktiviteter
• Ett nära samarbete med Försäljning- och Marknadsavdelning
• Rapportering till Customer Support Manager, dokumentation samt övriga administrativa uppgifter är också en viktig del av arbetet

Tjänsten som Technical Support Engineer innebär en direktrekrytering till CellaVision. Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse.

Om dig

Vi söker efter dig som har en relevant utbildning inom teknik, elektronik, datavetenskap eller liknande, alternativt har du arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdiga. Vidare ser vi att du har 2-5 års erfarenhet av att arbeta med tekniskt avancerade produkter.
Som person är det viktigt att du är strukturerad och systematisk i ditt arbete för att nå uppsatta mål. Du bör vara serviceminded och alltid sätta kunden i fokus. Kommunikation och lyhördhet är också viktiga egenskaper, liksom uppmärksamhet på detaljer och en stark problemlösningsförmåga. Ledarskapegenskaper och en stark vilja att utvecklas värderas högt.

Viktigt för tjänsten är:

• God dator- och nätverkskunskap samt genuint intresse för teknik
• Serviceminded och har ett tydligt fokus på kunder
• Har god problemlösningsförmåga
• Har god språklig och pedagogisk förmåga
• Eftersom nästan all skriftlig kommunikation sker på engelska förväntas du behärska språket flytande i både tal och skrift.
• B-körkort och tillgång till egen bil
• Erfarenhet från medicinteknisk bransch är mycket meriterande

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad CellaVision erbjuder

• Vår personal är vår största tillgång. Du kommer att arbeta med kunniga och inspirerande kollegor som delar din passion och entusiasm. Tillsammans når vi nya höjder och uppnå våra mål
• Vi värdesätter mångfald och inkludering. Oavsett din bakgrund eller erfarenhet, välkomnar vi dig att vara en del av vår organisation och bidra till vår framgång.
• En härlig arbetsmiljö med stora utvecklingsmöjligheter
• Kollektivavtal
• Flexibla arbetstider

Om CellaVision

CellaVision är ett innovativt, globalt medicinteknikföretag som utvecklar och säljer ledande system för rutinanalys av blod och andra kroppsvätskor inom sjukvården. Analyserna utgör ofta viktigt underlag för snabba och korrekta sjukdomsdiagnoser, tex vid infektioner och allvarliga cancersjukdomar. CellaVisions produkter rationaliserar manuellt laboratoriearbete, säkrar och stödjer effektiva arbetsflöden och kompetensutveckling inom och mellan sjukhus. Spetskompetens finns inom bildanalys, artificiell intelligens och automatiserad mikroskopering. Försäljningen sker via globala partners med stöd från moderbolaget i Lund och av bolagets 16 lokala organisationer för marknadssupport med direkt närvaro i över 40 länder. 2022 var omsättningen 639 Mkr. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.
Läs mer om CellaVision: www.cellavision.com 

Kontaktuppgifter

I den här rekryteringen samarbetar CellaVision med Adecco. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Rahma Mallek via Rahma.mallek@adecco.se  alt. 0736 84 78 58
Har du några frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2023
  • Ansök senast: 22 oktober 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024