OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är oerhört stolta över den resa vi gjort med Evolabel sedan starten 2007, och den fortsätter starkt framåt med vårt motto- “Simplicity through technology”!
Efterfrågan på våra produkter ökar globalt och för att stärka upp vårt Supportteam söker vi nu en nyfiken och engagerad Technical Support Engineer.
Vi söker dig som har ett stort teknikintresse, tycker om problemlösning och som har förmågan att ge Evolabels kunder över hela världen teknisk rådgivning och en serviceupplevelse i världsklass!
Du kommer in i ett företag under stark tillväxt och blir en del av en varm och inkluderande företagskultur. Låter det här som en möjlighet för dig? Välkommen med din ansökan!
Din vardag
Evolabel utvecklar och tillverkar innovativa system för automatisk etikettmärkning till produktflöden inom tillverkning, lager och logistik. Kunderna är exempelvis verksamma inom branscher såsom livsmedel, läkemedel och e-handel.
Vi är stolta över våra världsledande produkter där vi äger och har total kontroll över hela konstruktionen och förädlingskedjan i vår egen verksamhet.
I rollen som Technical Support Engineer kommer ditt största fokus vara att leverera den bästa möjliga upplevelsen till Evolabels kunder genom teknisk felsökning, problemlösning och rådgivning kring våra produkter som är komplexa och omfattar både mekanik, elektronik samt mjukvara.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av att ta emot och administrera supportärenden från befintliga kunder som finns på samtliga kontinenter. Du kommer även att ansvara för att ta emot reklamerade produkter, felsöka och reparera.
Det är en stor variation och många olika typer av inkommande ärenden och du supporterar kring enklare frågor såväl som komplexa utmaningar som t.ex. kopplingar mellan kundens interna IT-system och Evolabels produkt. Du kommer även att genomföra praktiska tester och hålla utbildningar för kunder så att de alltid har korrekt information och är uppdaterade kring tekniken.
Du kommer att tillbringa dina dagar med mycket kundkontakt tillsammans med vårt sammansvetsade supportteam och i nära samarbete med övriga kollegor inom vår Pre-Sales-organisation. En viktig funktion för Support-teamet utöver kundsupport är att fånga upp information och behov från kunder och partners och förmedla vidare till berörda funktioner internt hos Evolabel såsom kvalité, mekanikutveckling och mjukvaruutveckling.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att kavla upp ärmarna och testa dig fram!
Ditt serviceinriktade förhållningssätt tillsammans med din pedagogiska och kommunikativa förmåga kommer att vara en nyckel till framgång, liksom din breda tekniska förståelse.
För att lyckas i rollen tror vi att det är av största vikt att du är genuint intresserad av teknik och problemlösning i kombination med ett flexibelt förhållningssätt och mod att fatta egna beslut kring de olika supportärenden som hamnar på ditt bord.
Har du ett lösningsorienterat förhållningssätt kombinerat med en god förståelse för såväl mekanik som mjukvara och elektronik är det en stor fördel. Du behöver verkligen inte kunna allt men du behöver ha en vilja att lära dig. Vi tror på learning by doing och kommer att ge dig de verktyg du behöver!
Som person är du nyfiken, lyhörd och kan på ett förtroendeingivande sätt guida kunderna och hjälpa till att lösa deras problem.
Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
Våra kunder finns utspridda över hela världen vilket innebär att resor ingår i tjänsten. Resorna kan innebära att hålla i utbildningar, delta på mässor eller rena serviceresor.
Vill du veta mer?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekrytering samarbetar Evolabel med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Rebecca Oldenfeldt på +46 703 01 32 98 alt. rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!