OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du serviceingenjör eller har arbetat med teknisk support tidigare? Här får du en spännande roll med ansvar för garantiärenden!
Är du intresserad av en roll som Technical Support Engineer där du kan bidra med din noggrannhet och tydliga kommunikation? För dig som brinner för hållbarhet erbjuds du här dessutom möjligheten att jobba på ett marknadsledande internationellt företag som värnar om miljön. Som Technical Support Engineer får du en central roll där du ansvarar för garantiärenden och utvecklingen av processens med tillhörande system och aktiviteter.Tjänsten sträcker sig över 6 månader, med chans till förlängning. Då start är omgående, ska den tillsättas snarast och därför uppmanar vi dig att söka redan idag! Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder en unik möjlighet att vara en del av ett marknadsledande, innovativt och globalt företag med fokus på grön teknik för kommersiella fartyg. I en öppen och inspirerande miljö kan ditt bidrag göra skillnad. Vår klient erbjuder stor potential för personlig och professionell utveckling. Att attrahera de bästa kandidaterna är ett centralt fokus för dem för att fortsätta att utveckla och växa som företag.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som Technical Support Engineer kommer du ha daglig kommunikation och samarbete med kollegor och kunder samt andra relevanta intressenter som leverantörer.
• Ansvara för att granska inkommande garantiärenden på komponenter, delar eller annan utrustning relaterad till produkten.
• Undersöka inkommande garantiärenden och skapa lösningar genom nära samarbete med olika intressenter.
• Ansvara för att utreda om de mottagna garantiärendena täcks av de överenskomna garantierna.
• Daglig och kommunikation med kunder för att hålla dem uppdaterade och bidra till god kundnöjdhet.
• Begära och beställa reservdelar relaterade till garantiärenden samt uppskatta och utvärdera kostnadseffekten.
• Hjälpa till med utvecklingen av garantiprocessen med systemstöd, procedurer och aktiviteter.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer att jobba på ett modernt kontor beläget i Göteborg med goda förbindelser till kollektivtrafiken och för dig som tar bilen finns det goda parkeringsmöjligheter. Vår klient verkar internationellt och använder engelska som koncernspråk.
Uppdraget börjar så snart som möjligt och initialt kommer du att vara anställd hos TNG. Som anställd konsult av TNG omfattas du naturligtvis av kollektivavtal, försäkrings- och friskvårdsbidrag. Uppdraget är långsiktigt och vi letar också efter dig som är intresserad av att arbeta som interimskonsult.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig med bred teknisk förståelse och tidigare erfarenhet inom mekanik, process eller elektronik. Du bör ha arbetat som serviceingenjör, teknisk support eller i en liknande roll, då kan du också ge den bästa tänkbara support.
Vi ser också att du har:
• God förmåga att läsa och förstå allmän teknisk dokumentation.
• Erfarenhet av nära dialog med kunder och att upprätthålla goda relationer.
• Kunskap inom den marina industrin eller liknande bakgrund är av intresse.
• Flytande engelska, både i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, proaktiv och tycker om att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Du är kommunikativ i tal och skrift och tycker om att arbeta i team där du lyckas hantera många uppgifter parallellt. Du tycker om att arbeta i en miljö där du träffar olika människor och kulturer.
INTRESSERAD?
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Därför söker du jobbet anonymt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev. Med en kort text i vårt enkla ansökningsformulär kan du istället motivera ditt intresse för tjänsten och besvara relevanta frågor om din kompetens.I steg 2 och 3 kommer vi be dig att göra ett par kompetenstester och att genomföra en automatisk videointervju med Tengai. Tengai är en svensk uppfinning, den första i sitt slag, framtagen särskilt för fördomsfri rekrytering och är validerad av forskare. Intervjun med Tengai är en interaktiv upplevelse där Tengai ställer samma kompetensbaserade frågor till dig och alla andra sökanden över video. Dina svar presenteras sedan för ansvarig rekryterare utan att lägga någon värdering vid utseende, ålder, kön, bakgrund, dialekt eller etnicitet. Istället ges du en opartisk och rättvis bedömning av din kompetens i förhållande till den lediga tjänsten. Så att din rekryterare sedan kan träffa dig på rätt grunder. Men allt det här berättar vi om inför din intervju.Notera att vi gör första urvalet löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Så snart du skickat in din ansökan kan du följa den steg för steg via vår hemsida. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Varmt välkommen, vi hörs snart igen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07