Technical Support Engineer till Parker Hannifin

Technical Support Engineer till Parker Hannifin

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt intresse och vill ha en kundnära arbetsroll? Då ska du söka tjänsten som Technical Support Engineer på Parker Hannifin. Här får du möjlighet att arbeta med Parkers breda produktportfölj och ge support till kunder över hela Norden. Är du vår nya kollega? Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Technical Support Engineer har du en central roll i att lösa frågor kring Parkers breda produktportfölj (områden som hydraulik, pneumatik, elektromekanik och elektrifiering samt tätningar och polymera material) från kunder och kollegor över hela Norden. Vidare kommer du delta i tvärfunktionella Lean-samarbeten med syftet att utveckla våra processer och rutiner. Eftersom vi alltid eftersträvar en utmärkt kundupplevelse, granskar och agerar vi kontinuerligt på kundfeedback.

Som Technical Support Engineer får du en kommunikativ roll med god möjlighet till personlig utveckling och teknisk utbildning. Vi värdesätter din input och ger dig möjlighet att påverka våra arbetssätt. Du kommer tillhöra ett nordiskt team med stark laganda som samarbetar för att stödja våra kunder och kollegor med produktfrågor utifrån en bred portfölj av Parkers produkter. I tjänsten ingår ett par resor om året inom Norden.

Hos oss på Parker är kompetensutveckling och personlig utveckling en viktig del i vårt erbjudande till dig. Vi är också måna om att skapa goda förutsättningar för en bra balans mellan arbete och fritid, vilket bl.a. visar sig i både arbetstid med flex och stundtals flexibilitet kring arbetsplats.

Om bolaget
Parker Hannifin är världsledande inom rörelse- och styrteknik. I över 100 år har vi hjälpt våra kunder till framgång inom många olika mobila och industriella användningsområden. Parkers stora tekniska expertis och ett brett utbud av kärnteknologier ger oss en unik position att lösa världens största tekniska utmaningar.

Parker Hannifin är ett globalt Fortune 250-företag med en total omsättning på 100 miljarder SEK och 60.000 anställda runt om i världen. Säljbolaget Parker Hannifin Sales Company Nordic, med huvudkontor i Borås, hanterar hela kundrelationen vilket inkluderar försäljning och tekniska lösningar samt logistik och eftermarknadsfrågor.

Parker som arbetsgivare tror på mångfald och diskriminerar inte någon på grund av ålder, religion, etnisk tillhörighet, kön, sexuell läggning eller funktionsnedsättning i samband med rekrytering och anställning. Vi arbetar aktivt med att stärka kvinnors framgång inom Parker, bland annat genom initiativet ”Peer W – Connecting & Engaging Women”. Målsättningen är att långsiktigt attrahera, utveckla och behålla kvinnor inom organisationen.

Hållbarhet är en viktig fråga för oss på Parker och något vi arbetar vi aktivt med. Vi vidtar åtgärder för att minska vår påverkan på planeten och för att förbättra miljön. Våra hållbarhetsmål inkluderar att minska koldioxidutsläppen från vår verksamhet med minst 50 procent till 2030 och att bli koldioxidneutral till 2040.

Läs mer om oss på www.parker.com

Om dig
För att lyckas i rollen som Technical Support har du förmågan att bemöta kunders produktfrågor med struktur, kommunikation och kundnöjdhet i fokus. Du är ansvarstagande, driven och motiveras av att lösa utmaningar och problem. Som person är du nyfiken och ser till att skaffa dig relevant kunskap för att kunna möta våra kunder på rätt teknisk nivå. Som Technical Support på Parker har du förmågan att arbeta i en föränderlig miljö och är duktig på att samarbeta med andra.

Du har en högskoleutbildning med inriktning teknik eller likvärdig erfarenhet och ett stort tekniskt intresse. Som person är du förtroendeingivande och levererar alltid service på högsta nivå med kunden i fokus. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med kunder såväl inom Sverige som i övriga Norden, har du flytande kunskaper i svenska engelska i både tal och skrift. Det är fördelaktigt om du har ett intresse för förbättringsarbete och arbetat med Lean sedan tidigare.

Ta chansen att utvecklas inom kvalitet och kundnöjdhet tillsammans med vårt starka team, och sätt fart på din karriär inom Parker!

Ansökan
Ansökan sker på www.speedgroup.se, tryck på annonsens ansök-knapp och följ instruktionerna. För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta Göran Karlsson på goran.karlsson@speedgroup.se.

Urval sker löpande, så missa inte chansen – ansök redan idag!
_____

Sökord: Technical Support Engineer, Support, Kundtjänst, Kundservice, Teknisk kundsupport, Produktinformation, Teknisk Kundtjänst

Kontaktpersoner på detta företaget

Johannes Hedlund

William Levinsson
033-444734
Jim Claesson
033444747
Martina Lundgren

Annica Cauchy
0340-599151
Frida Eriksson

Marie Wikström
0704203882
Andreas Tärnegård

Sören Viktorsson
033-444738
Therese Gunnarsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Speed Competence AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 16 juni 2023

Besöksadress

Företagsgatan 44 50464 Borås
None

Postadress

Företagsgatan 44
Borås, 50464

Liknande jobb


System Designer Product Sales

System Designer Product Sales

23 december 2024

19 december 2024

16 december 2024