Technical Support Engineer till SMS Evoko Group AB

Technical Support Engineer till SMS Evoko Group AB

Arbetsbeskrivning

Inledning

Har du ett brinnande intresse för hur tekniska produkter kan skapa värde i vardagen för människor? Vill du vara med i utvecklingen av produkterna med slutanvändaren i fokus? Har du det rätta intresset och samtidigt en pedagogisk förmåga att hjälpa kunder så att de får ut det mesta i användandet, kan rollen som Technical Support Engineer hos SMS Evoko Group AB passa dig som handen i handsken. Eller med andra ord, som Evokos produkter på det moderna kontoret!

Information om tjänsten

Evoko ett svenskt worktech-varumärke som brinner för att skapa smarta tekniska lösningar för det moderna kontoret. Det viktigaste uppdraget som genomsyrar hela verksamheten är att hjälpa kunderna att få nya affärsfördelar, genom kompletta arbetsplatslösningar. En del av lösningen är Evokos smarta digitala mötesbokningssystem som du som Technical Support Engineer till stor del kommer att arbeta med genom produktutveckling, kundsupport och utbildningsinsatser.

Sedan starten 2009 har Evoko fått många utmärkelser för sin innovation och design. Idag finns produkterna över hela världen. Genom en ständig vilja att utveckla effektivitet och skapa ännu mer glädje hos människorna som använder produkterna, vill nu Evoko förstärka sitt team ytterligare! Kontoret ligget beläget i Stockholm, där du i tjänsten förväntas spendera större delen av din arbetstid. Idag arbetar 40 dedikerade kollegor inom Evoko, närvarande i 8 länder.

Arbetstiderna är i grunden vanliga kontorstider, 08:00-17:00.

Vi erbjuder dig

Hos Evoko Group blir du en del av ett dedikerat och engagerat team som brinner för att skapa och utveckla lösningar. Du får möjlighet att utvecklas inom det tekniska, bli en expert på produkterna, komma med innovativa idéer och växa med företaget! I början av tjänsten kommer du att få en gedigen introduktionsutbildning av en erfaren mentor. I tjänsten ingår diverse förmåner som generöst friskvårdbidrag, privat pensionsplanering och gemensam bonus.

Arbetsuppgifter

I tjänsten som Technical Support Engineer kommer du främst att arbeta med att lösa supportfrågor. Du använder dina problemlösnings- och pedagogiska kunskaper för att försäkra våra kunder om snabba lösningar på deras tekniska problem. Du kommer också att utbilda och stötta försäljningsteamet inom det tekniska, samtidigt som du självständigt håller ditt eget tekniska kunnande uppdaterat.

På sikt kommer du att bli en produktexpert och kunna utbilda både internt och extern, samt bidra till den fortsatta tekniska utvecklingen av produkten.

Vi söker dig som

Först och främst söker vi dig som vill vara med och skapa mervärde för användarna av Evokos produkter och bidra till den fortsatta utvecklingen! Vi söker dig med en teknisk grundkunskap och fallenhet, med vilja att skapa värde och lära dig mer. Som person tror vi att du är pedagogisk, lösningsinriktad och trivs med att hjälpa andra.

Meriterande för tjänsten är…

• Kunskaper om Exchange Active Directory, O365 Admin Center och Google G Suite.


• Kunskap om att installera mjukvara i både Windows och Linux-miljöer.


• Effektiv på att kommunicera via telefon, genom fjärrsessioner och biljettsvar.


• Kunskap om hjälpdesk-biljettstrukturer

… men inget krav. Vi är nyfikna på dig med rätt intresse och vill veta mer om vad du kan erbjuda till oss!

Krav för tjänsten är svenska och engelska i tal och skrift, då arbetet sträcker sig globalt.

Övrigt

• Ort: Stockholm
• Anställningsform: Heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Kontaktperson för rekryteringen: Elin Eriksson, 073-828 21 18
• eriksson@simplifiedco.se

I den här rekryteringsprocessen använder vi oss av löpande urval, så passa på att skicka din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Simplified
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Postadress

Sonja Kovalevskys gata 3
Stockholm, 11365

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024