OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett stort tekniskt intresse, en utpräglad god kommunikativ förmåga i kombination med en mycket hög känsla för service? Motiveras du av möjligheten att arbeta i en viktig och kundnära roll där din förmåga att stötta och utreda kommer att spela en viktig faktor i Getinges fortsatta framgång.
Var med på en utvecklande och expansiv resa där man jobbar tillsammans mot målsättningen att spara liv och säkerställa utmärkt vård!
Om tjänsten
På Getinge Disinfection i Växjö tillverkas diskdesinfektorer till sjukvården med högt ställda krav på funktion, säkerhet och följsamhet i funktion. I takt med en stor efterfrågan och nya produkter som lanserats på marknaden behöver nu verksamheten förstärkas med ytterligare en Technical Support Expert.
I rollen som Technical Support Expert kommer du att tillhöra second line teamet vilka supporterar produkterna som tillverkas på siten i Växjö. Främsta uppgiften kommer vara att stötta fälttekniker med din produktkunskap och att vägleda dem i problemlösning ofta kopplat till mycket komplexa tekniska utmaningar. Supporten sker oftast via ärendehanteringssystemet ServiceNow och per distans, i vissa fall kan supporten behöva ske på plats. Du kommer också att arbeta internt gentemot både RD och Kvalité i produktdokumentation, utveckling samt vara en viktig resurs i utredning/analys- och projektarbete.
I rollen ingår: Teknisk support för alla produkter vilket i stort innebär att besvara förfrågningar från försäljnings- samt supportkontor.
Support gentemot kvalitetsingenjörer och complaintsavdelning avseende tekniska utredningar.
Ansvara för att hantera avvikelser och i vissa fall besöka kund för vidare utredning.
Granskning av teknisk produktdokumentation såsom manualer.
Support av ServiceNow gentemot interna användare.
Ansvara för garantiärenden och att på månatlig basis hantera ersättning gentemot kund.
Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Växjö där även produktionen sitter, du kommer att rapportera till Service Manager. I tjänsten ingår resor runt om i världen, uppskattningsvis 15-30 dagar/år.
Är det här du?
Vi vill att du som söker denna roll har tidigare erfarenhet från en motsvarande tjänst på ett företag med tekniskt avancerade produkter. Alternativt har du en bred teknisk bakgrund och erfarenhet från en roll där du arbetat med tekniskt utredningsarbete. Du kan också ha din bakgrund inom sjukvård och då gärna i rollen som medicintekniker. Då rollen innebär en stor del analysarbete är det viktigt att du har sådan förmåga samt också att du har goda kunskaper i Excel, har du erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem och då gärna ServiceNow är det meriterande.
Med största sannolikhet har du en akademisk utbildning, företrädelsevis inom elektronik/mekanik/automation. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du
talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har en god kommunikativ förmåga och som trivs i mötet med andra. Du är en sann lagspelare som stöttar dina kollegor och som är en utåtriktad person som motiveras av att dela din kunskap och kompetens med andra.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Getinge med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor vänligen kontakta Carolina Eskengren på 073-55 88 927. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!
Sökord: Support, utbildning, utredning, kvalité, produktion, tillverkning, medtech,