OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Technical Support Manager
Är du en engagerad ledare med teknisk bakgrund och ett starkt produktintresse? I så fall kan vi ha en passande roll för dig.
Husqvarna AB söker nu, till det Svenska säljbolaget, en erfaren ledare som brinner för att bygga team som kan leverera service i världsklass! I rollen som Technical Support Manager blir du en viktig del i Husqvarnas fortsatta utveckling inom området eftermarknad. Du kommer att ingå i den Svenska After Sales organisationen och rapportera till After Sales & Customer Support Manager. Ditt team består i dagsläget av åtta medarbetare.
Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att leda, organisera och coacha teamet och skapa en positiv och engagerande arbetsmiljö där varje medarbetare trivs. Du ansvarar också för att driva utvecklingen av funktionen och arbetar ständigt med förbättringsåtgärder såsom implementering av nya arbetssätt och digitalisering.
Som Technical Support Manager ansvarar du vidare för att bygga en gedigen teknisk produktkunskap och samverka med produktspecialisterna inom olika produktkategorier, för att säkerställa fullt uppdaterad kunskap, utförliga händelserapporter om våra produkter och reservdelarna som är knutna till våra produkter och tjänster. Du kommer att deltaga i servicekonferenser, mässor och kundträffar samt ingå i såväl lokala som globala interna nätverk.
Din bakrund
För att lyckas i rollen är du positiv och entusiasmerande samt har en stark drivkraft och tycker om att ta initiativ. Ditt ledarskap är tydligt och du har förmågan att arbeta både operativt och strategiskt, och du tycker det är viktigt att hålla en hög kvalitet och kundnöjdhet. Du är en ansvarstagande och serviceinriktad person som gillar att arbeta efter målet nöjd kund, i syfte att upprätthålla goda och långsiktiga affärsrelationer med både återförsäljare, konsumenter och professionella slutanvändare. Du har en naturlig ledaregenskap, en god social förmåga och en fallenhet för att leverera service i världsklass.
Du har en god kommunikativ förmåga där du på ett enkelt och tydligt sätt kan förklara mervärdet av eftermarknad för såväl interna som externa parter. Du är van att strukturera, planera och följa upp ditt arbete med tydliga mål och deadlines. Vidare har du ett öga för både detaljer och helhet och är praktiskt lagd med en förmåga att kunna arbeta förebyggande istället för händelsestyrt.
Kravprofil
· Ingenjörsexamen eller liknande kvalifikationer och/eller erfarenhet relevant för tjänsten
· Minst 5 års erfarenhet av en ledande befattning inom Teknisk service
· Kunskap och starkt intresse för teknik och nyutveckling inom mekanik, mekatronik samt digitalisering
· Starkt kommersiellt sinne kombinerat med strategisk och analytisk förmåga
· Erfarenhet av digitalisering och servicetjänster
· Meriterande är vana att arbeta med konsumentprodukter och B2B och/eller B2C
· Flytande engelska och svenska i tal och skrift
· Goda kunskaper inom Microsoft 365
· Meriterande med goda kunskaper inom CRM-system
Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av CV och ett personligt brev. Vi önskar att alla CV skickas via ansökningsportalen och ej via mail för att korrekt få bedömning över alla intressenter. Sista ansökningsdag är 21:e februari.
Vid frågor kring tjänsten, var god kontakta Veronica Lundell (veronica.lundell@husqvarnagroup.com) alternativt rekryteringsansvarig, Liv Hultén, (liv.hulten@husqvarnagroup.com).
Fackliga representanter:
Soili Johansson – Unionen, soili.johansson@husqvarnagroup.com. Cameron Rad, Sveriges Ingenjörer; Akademikerföreningen (Representerar alla fackföreningar hos Saco), Cameron.Rad@husqvarnagroup.com.
Vad händer efter din ansökan?
När sista ansökningsdag har passerat går vi igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester, referenstagning och introduktion. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.
Om Husqvarna Group
Läs mer om oss här: http://husqvarnagroup.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Caroline Johansson
Helena Pettersson
036-173066
Elin Andersson