OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Let's be honest, finance is complicated.
So we at Arvato Financial Solutions are proud to be guiding international as well as renowned local companies through the complex world of cash flows. Whether our customers sell shoes in e-commerce or offer telecommunications services, our services ensure efficient credit management for the best possible financial performance. Our approximately 7,000 employees solve new challenges in payments and complex data riddles every day, and do so cleverly, analytically and with an eye for every little detail as that is our DNA. We are seeking colleagues who want to take an active part in this - whether they are young professional, IT specialists, data analysts, advisers, managers or lateral entrants. And thanks to our presence in around 20 countries with a focus on Europe and America, there will usually be the right job available nearby.
Technical Support Manager till Arvato
Vi söker nu en Technical Support Manager till teamet System Support & QA Phoenix. I teamet arbetar du med kollegor från alla våra nordiska länder men är placerad i Varberg. Gruppen består av systemförvaltare, systemspecialister, teknisk support samt en gruppchef som tillsammans ansvarar för affärssystemen inom våra fakturatjänster.
Arbetsbeskrivning
Som Technical Support Manager hos oss arbetar du nära verksamheten för att hjälpa och stötta med frågor och felsökning i vårt affärssystem för fakturaadministrativa tjänster, Phoenix. Systemet är i stor utsträckning egenutvecklat och väl anpassat till vår verksamhet. Tillsammans med inkassosystemet Nova utgör Phoenix de mest affärskritiska systemen för verksamheten.
I arbetet utgör du självklart en viktig supportfunktion både internt och externt med dina systemkunskaper. Bland arbetsuppgifterna ingår felsökning av problem, testning, dokumentering och specificering av tickets till vår IT avdelning.
Teamet du är en del av arbetar tätt trots att vi är spridda geografiskt mellan Uppsala, Varberg, Oslo och Helsingfors, vi delar frikostigt kunskap och erfarenheter med varandra och andra i organisationen. Vi har stora ambitioner och ett stort engagemang i det vi gör, och är medvetna om våra möjligheter att påverka kundens mervärde med ett väl utvecklat systemstöd.
Vem är du?
Vi lägger stor vikt vid sökandes personliga egenskaper, drivkrafter och motivationsfaktorer. Befattningen präglas av noggrannhet, flexibilitet, organisationsförmåga och självständighet. För att trivas i rollen behöver du tycka om att ta egna initiativ och lita till din egen förmåga. Du behöver vara lösningsfokuserad och tycka om att hjälpa andra i organisationen. Dina kunder finns både inom och utanför organisationen, vilket innebär att dina kontakt- och kommunikationsytor är stora och du behöver trivas i en kommunikativ roll.
Lämplig kandidat för jobbet är du som snabbt kan agera på och anpassa dig till ändrade förhållanden och komma på praktiska idéer för hur de ska hanteras. Du behöver vara målmedvetet beslutsam och tycka om utmaningen i att det ständigt dyker upp nya problemställningar som måste lösas.
Kvalifikationer
Vi antar att du har en högskoleutbildning inom IT eller annat relevant område samt några års erfarenhet av teknisk support. Kanske har du erfarenhet från bank och finans, eller från e-handel, och ser en utmaning i att få arbeta med att förvalta och supportera affärskritiska system. Oavsett har du en god förståelse för de arbetsprocesser som finns på ett större företag.
Vi förutsätter också att du hanterar svenska och engelska väl i tal och skrift.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder ett utvecklande och intressant jobb i en koncern som drivs av höga krav på den goda affären, kundservice och leveranskvalitet.
Med anställningen följer bland annat kollektivavtalade pensionsförmåner, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring tillsammans med yrkeskompetenta kolleger i en modern arbetsmiljö.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 26 oktober, men vänta inte, skicka in den redan nu!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Therese Westman, therese.westman@arvato.com, mobil: 0739-44 44 37.