Technical Support Manager till Riverty Sweden

Technical Support Manager till Riverty Sweden

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom IT-support och vill ta dina kunskaper till nästa nivå? FinTech-bolaget Riverty söker nu sin nästa Techical Support Manager att förstärka teamet med. Här kommer du in i ett internationellt bolag som erbjuder goda möjligheter till utveckling. Vad väntar du på? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Riverty är ett FinTech-företag som erbjuder ett nytt perspektiv på finansiella lösningar. Konsumenternas finansiella behov, mönster och bekymmer är utgångspunkten för deras innovation. Riverty kombinerar teknik, data och processoptimering för att skapa nästa generations finansiella produkter som driver hållbara affärer framåt. Genom att erbjuda produkter för betalningar, redovisning och inkasso stöder de sina kunder under hela transaktionscykeln samtidigt som de håller sina kunders konsumenter i centrum, i varje steg på vägen. Riverty har i dagsläget över 7000 anställda utspridda på kontor i 15 olika länder i Europa och USA. I Sverige ligger huvudkontoret i Varberg, och du har möjligheten att sitta i Varberg såväl som på kontoret i Uppsala.

Nu söker System Support & QA-teamet förstärkning i form av en Technical Support Manager. Teamet består av 14 personer och ni som Technical Support Managers leds av er närmaste chef Elias. Kollegorna i Temaet sitter på olika platser i Norden och trots det geografiska avståndet har ni ett mycket nära samarbete med teammöten och stand ups flera gånger i veckan, samtidigt som ni aktivt delar era kunskaper med varandra.

I rollen som Technical Support Manager kommer du att hantera ärenden av varierande svårighetsgrad och karaktär. För dig som har tidigare erfarenhet av supportärenden är detta din chans till nästa steg i din karriär. Med hjälp av dina kollegor hanterar ni allt från felsökning, testning och undersökande ärenden. Alla ärenden hanteras i ärendehanteringssystemet Jira och ni hanterar supporten i Norden i dagsläget.

Du erbjuds:


* Goda möjligheter att utvecklas i din roll och även på sikt ta dig an andra roller inom företaget
* Tryggheten i det stora bolaget men känslan av det mindre, familjära företaget
* En del av ett team som präglas av engagemang och ambition, där ni hjälps åt för att nå era gemensamma mål


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Riverty.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Technical Support Manager kommer du att:


* Arbeta med supportfrågor internt på Riverty
* Arbeta nära verksamheten och slutanvändaren där du hanterar ärenden på 2nd line-nivå gällande företagets affärssystem för fakturaadministrativa tjänster
* Hantera incidenter samt säkerställa så åtgärder tas och blir genomförda
* Arbeta i systemet, Phoenix, vilket är verksamhetens mest affärskritiska system
* Samarbeta mycket i teamet och arbetar inte sällan med ärenden i par
* Ha flera andra kontaktytor internt såsom specialister inom olika områden


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av mjukvarusupport, kravställning, systemförvaltning eller liknande
- Har grundkunskaper inom Microsoft SQL
- Har mycket goda kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska
- Har ett giltigt arbetsvisa och boende i Sverige då du kommer att behöva arbeta delvis från kontoret

Det är meriterande om du:


* Har en eftergymnasial utbildning inom IT eller annat relevant område
* Har erfarenhet av mjukvarutestning
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom bank och finans eller e-handel


Vi söker dig som är:


* Innovativ
* Problemlösande
* Serviceinriktad
* Samarbetsinriktad


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Varberg eller Uppsala


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Riverty här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 oktober 2022
  • Ansök senast: 26 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teknisk Support Specialist

Teknisk Support Specialist

13 oktober 2024

11 oktober 2024