Technical Support Specialist

Technical Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som IT Support Specialist med inriktning mot spännande produkter inom el mätning? Har du arbetat inom IT och nätverk och vill avancera samt utveckla dina kunskaper? Då har vi tjänsten för dig!
Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst får du arbeta brett i en internationell miljö. Genom telefon, webbaserade verktyg samt mail hjälper du kunder med att lösa tekniska problem och utför installationer/uppgraderingar av kundsystem inklusive inrättande av IT-anslutningar (VPN, brandväggar). Du sitter inhouse och arbetar självständigt men har stöd från supportteamet samt produktutvecklingsteamet. Kunden har sitt egna centrala system som de erbjuder sina klienter och detta kommer du att jobba med samt med kundens egna system.
Kundnöjdhet är en viktig komponent i rollen och du arbetar ständigt med merförsäljning när det finns möjlighet. Mer arbetsuppgifter innefattar:
o Man kommer att jobba i servicedesken och stöttar användare gällande service som rör mjukvara och systemrelaterade problem
o All kontakt sker via chat och mail, alt. via telefon.
o Installationer av nya system och uppdateringar på programvaror.
o Hantera ärenden gällande brandväggar.
o Utbilda kunder gällande AMM-system.
mm.
Om kundföretaget
Vår kund verkar inom Elnätsbranschen och är en av de snabbast växande leverantörerna i Norden inom området för Smarta Elmätare och Smart Gridapplikationerna. Deras beprövade teknik och kunddrivna innovationsprocess skapar förutsättningar för elnätsbolagen att öka förutsägbarhet och effektivitet för elnätsbolagens dagliga verksamhet och affärsprocesser. Sedan 2004 har de hjälpt deras kunder, elnätsbolagen, att öka eldistributionens tillförlitlighet och att hantera de stora förändringar som pågår inom energisektorn på ett proaktivt sätt. De använder den senaste tekniken, som tillsammans med deras djupgående kunskap om de nordiska energimarknaderna hjälper deras kunder att klara deras primära uppgift: att säkra en felfri eldistribution till slutanvändarna.
Din profil
Teknisk eller IT-utbildning, helst universitetsnivå
E2E förståelse för komplexa kundmiljöer inklusive enheter, kommunikation, system och integrationer
Kunskap om drift / övervakning av IT-systeminfrastruktur
Erfarenhet av Azure, Windows-serverhantering, MS SQL-serverhantering (säkerhetskopierings- och återställningsrutiner, databashantering),
Grundläggande kunskaper om nätverksinstallation (VPN, brandväggar)
Utmärkta svenska och engelska färdigheter (skriftliga och muntliga)



Meriterande


Kunskap inom energiföretag / smart mätning och radionätverk
Andra språkkunskaper

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag.


Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.


För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Arbetsort: Solna
Lön: Enligt ök
Start: Omgående


Urval sker löpande, kom in med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB, Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 19 maj 2021

Postadress

Warfvingesväg 31
STOCKHOLM, 11251

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024