OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som Technical Support Specialist
I takt med att efterfrågan på solceller ökar och att vi på Svea Solar växer söker vi nu ytterligare en servicefokuserad kollega till vårt Technical Support-team. I rollen som Technical Support Specialist kommer du primärt arbeta externt mot Svea Solars kunder men även internt mot våra installatörer, projektledare och säljare. I det dagliga arbetet hanterar du varierande ärenden - allt från frågor och felanmälningar från kunder till installationstekniska frågor från våra interna avdelningar.
Några av arbetsuppgifterna inkluderar:
- Via telefon och mejl hjälpa våra kunder i ärenden rörande deras system och produkter
- Via distans felsöka anläggningar och system
- Administrera reklamationer till våra distributörer
- Skapa arbetsorder och felsökningsguider till våra fälttekniker
- Hantera återkoppling och kompensationer för våra kunder
Våra förväntningar på dig är att du ska kunna hitta svar i vår databas eller veta vart du ska vända dig för att driva ärenden framåt. Du arbetar tätt med support-teamet och driver ditt arbete självständigt med egna utvecklingsprojekt. Låter det som stora skor att fylla? Du kan vara lugn - vi ser till att du får rätt utbildning och kunskap för att bemästra ditt arbete.
Vem är du?
Du stormtrivs i en ständigt föränderlig och snabbväxande startup-miljö och räds inte av att ta egna initiativ. Du motiveras av en vardag med stark teamkänsla varvat med självständigt arbete, och med ditt tekniska intresse känner du att det här med att jobba med solceller och förnyelsebar energi verkar… KUL! 🚀
För att du ska trivas i rollen ser vi gärna att du:
- har en gymnasieexamen eller motsvarande
- är positiv och lösningsorienterad
- behärskar det svenska och engelska språket utan hinder, såväl i tal som i text
- har en förmåga att formulera dig pedagogiskt och kan anpassa dialogen till den situation där den äger rum
- har telefon- och datorvana samt behärskar Officepaketet väl
Har du en bakgrund av kundsupport eller ett tekniskt arbete som t.ex. installatör, servicetekniker eller liknande ser vi det som meriterande för denna tjänst.
Vi erbjuder
Med en stark övertygelse att solenergi är den bästa lösningen på klimatkrisen, grundades Svea Solar i en liten lägenhet i Solna utanför Stockholm 2014. Då sattes syftet som gäller än idag - att leda vägen mot en hållbar framtid med solenergi.
Vill du med på resan?
Vi erbjuder en arbetsplats med trevliga kollegor, god gemenskap och utvecklande arbetsmiljö. För oss är det viktigt att det är roligt att gå till jobbet varje dag. Hos oss får du ett arbetsklimat med högt i tak och en formbar utveckling för dig som anställd. Du kan förvänta dig en ung, rolig och innovativ arbetsmiljö där alla strävar mot ett gemensamt mål - att nå ett hållbart samhälle. En god och hjärtlig gemenskap genomsyrar hela organisationen. Vi på Svea Solar tror långsiktigt på marknaden för solceller och vi investerar därför långsiktigt i våra medarbetare.
Intresserad?
Då vill vi ha in din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Läs mer om Svea Solar här (http://www.sveasolar.com/se/).
Varmt välkommen med din ansökan till oss!
Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att de aktuella kandidaterna inte har en bakgrund som är oförenlig med Svea Solars värdegrund.