Technical Support Specialist

Technical Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
WeSkill söker Technical Support Specialist till ett långsiktigt kunduppdrag i Skellefteå, Västerbotten. Här finns möjlighet att både bli en del i ett givande projekt hos kund i kombination med att du kommer med oss på WeSkill på en spännande tillväxtresa!

 
Erbjudande

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med en början i ett långsiktigt uppdrag där den produkt/tjänst som du supporterar bidrar till att utveckla lärandeutveckling och effektivisering i skol- och utbildningsmiljöer. Genom denna roll kommer du utgöra en viktig funktion i att hjälpa kunderna med tekniska utmaningar och utgöra länken mellan utvecklingsavdelning och användare.

 

 

Vi erbjuder vidare en skräddarsydd löne- och förmånsmodell där du har möjlighet att välja mellan olika upplägg beroende på var i livet du befinner dig, oavsett val är du med och sätter din löne- och förmånspaketering utifrån dina önskemål.

Du blir del i ett konsultbolag med modern prägel där hållbarhet, flexibilitet och inkludering utgör en stor del av kulturen, en möjlighet att påverka och vara del i utvecklande resa framåt.

 
Information om uppdraget

I rollen som Technical Support Specialist stöttar du kunderna i användandet av företagets system. Du hjälper dem med problemlösning, utreder fel och är med vid kvalitetssäkring och test av företagets produkter. Med kunden i fokus bidrar du till att utveckla företagets support och produkter inom skolan.

 

Vi söker dig som

Du är noggrann och analytisk med en stark förmåga att prioritera uppgifter. Ditt förhållningssätt gentemot både kunder och kollegor är präglat av lyhördhet, kommunikativa färdigheter och en öppenhet för andras idéer. Samtidigt visar du mod genom att konstruktivt förmedla din egen åsikt. Du är nyfiken och driftig, social och ansvarsfull. Att ta på dig nya utmaningar och kontinuerligt lära dig är något du strävar efter.

Kvalifikationer:

Grundläggande teknisk kompetens och fallenhet för tekniska frågor inom exempelvis;

Databaser

Web-teknik


Nedan tekniker ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av, ju mer desto bättre med högst prioritet av de tekniker som är specificerade längst upp:

Microsoft SQL Server / SQL

Graylog

Windows Remote Desktop

Office 365

Active Directory

ServiceNow

Visual Studio

Citrix


Eftersom kontakt med kunder, kommunikation och dokumentation kan komma att ske på både svenska och engelska är det viktigt att du kan kommunicera flytande både på svenska och engelska.

 

Meriterande:

Om du har tidigare arbetslivserfarenhet från skolan eller andra utbildningsorganisationer är det meriterande!

 

 
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse

Placering: Skellefteå

Kontakt: Per Bleckberg, 072- 245 92 88, per.bleckberg@weskill.se

 
 

Haka på oss, det blir skoj!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2024
  • Ansök senast: 1 juni 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024