Technical Support Specialist Emobility till OKQ8 Scandinavia

Technical Support Specialist Emobility till OKQ8 Scandinavia

Arbetsbeskrivning

Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!

OKQ8 vill leda framtidens mobilitet och satsar därför stort på såväl e-mobility som laddning utmed väg. Vi vill ligga i framkant av utvecklingen och genom vår storsatsning på snabbladdning kommer vi inom några år ha snabbladdare på 500 stationer i Sverige och Danmark. Detta är en viktig del av vårt totala erbjudande till kunder där även laddning hemma och på arbetet är viktiga delar. Vårt totalerbjudande ska förenkla omställningen till e-mobilitet för våra kunder och där kommer den tekniska supporten inom e-mobility spela en viktig roll. Vi tror på en snabb utveckling där du får chansen att vara med och stötta våra företagskunder med avancerad teknisk support kopplat till laddboxar och vår digitala plattform som övervakar dessa, samt styr dom mot våra tilläggstjänster. Du kommer vara en del i ett snabbt växande team och arbeta med både kunder och interna intressenter för att säkerställa att OKQ8 behåller sin ledande position även på framtidens mobilitetsmarknad. Du arbetar med en spännande totallösning som kombinerar digitala lösningar och hårdvara med befintliga tjänster och erbjudanden mot vårt stora antal företagskunder.

Du bistår med stöd för att öka försäljningen av laddboxar, -tjänster, -kort och -installationer. Vidare ansvarar du för att säkerställa en hög driftsäkerhet och servicenivå för de företagskunder som nyttjar våra digitala tjänster. Du hanterar akuta problem av teknisk karaktär för våra B2B kunder och administrerar deras laddstationer.

Dina arbetsuppgifter är bland annat att:

- Säkerställa en hög driftsäkerhet av OKQ8:s erbjudande mot företagskunder
- Felsökning och felrättning av hårdvara uppkopplat mot vårt laddnätverk
- Hantering av 2nd line-ärenden relaterat till vår emobility-plattform
- Systemadministration inom vårt back-end-system relaterat till våra kunders avtal
- Bidra till att utveckla och stötta vår tekniska 1st line support
- Hantering av digital onboarding för större arbetsplatser
- Vara i dialog (email och telefon) med tekniker, installatörer och kunder vid behov
- Arbeta tätt med produktteam för att optimera onboarding och drift av vår emobility plattform
- Identifiera rotorsaker som leder till lägre driftsäkerhet i eftermarknad och onboarding
- Bidra med att utveckla processer för att öka automatisering och skalbarhet
- Bidra med följa upp kvalitet i installationsprocessen för att minimera tekniska problem
- Bidra med att identifiera aktiviteter som ytterligare kan öka värdet av våra tjänster

Vi söker

Vi söker en naturlig problemlösare som inte är rädd för att ta egna initiativ, och ser tekniska utmaningar som spännande möjligheter snarare än hinder och vill delta i en dynamisk arbetsmiljö som verkar för en mer hållbar framtid. Här får du möjligheten att inte bara följa spelreglerna utan också skriva dem hos en av branschens absolut starkaste aktörer.

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av teknisk support, eller systemadministration och en passion för att uppnå mätbara resultat. Erfarenhet inom E-Mobility eller liknande sektorer är starkt meriterande.

Som en del av vårt team förväntas du vara självdriven och ha en stark uppmärksamhet på detaljer. Erfarenheter som vi ser som viktiga för rollen är goda kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift, samt flytande engelska och grundläggande förståelse av danska. Som person bör du även ha ett intresse för omställningen från fossilt bränsle till förnybart.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mattias Ångström via mattias.angstrom@okq8.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.

- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OKQ8
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2023
  • Ansök senast: 12 oktober 2023

Postadress

Allén 76
VÄSTERVIK, 59361

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024