Technical support till DoohClick

Technical support till DoohClick

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i ett bolag som driftar?större delen av den digitala utomhusmarknaden i Sverige och är verksamma i övriga världen? Gillar du även att arbeta i en samarbetsinriktad tech start-up miljö där vi gör framsteg tillsammans, både när det gäller vår produkt och vår tillväxt som individer, är detta bolaget definitivt för dig!

Om vår kund
DoohClick har vuxit snabbt sedan den officiella lanseringen 2019 och har nu kunder på 9 marknader runt om i världen, vilket ger nya affärsmöjligheter. Med djup kunskap om OOH-världen och siktet inställt på framtiden kombinerar DoohClick-teamet det bästa av två världar med en lättanvänd plattform för både digitala och äldre medier. Med en snabb migrering och on-boarding har fjärruppdateringar och kontinuerlig utveckling aldrig varit enklare att kliva in i framtiden. Faktum är att det nu bara är ett DoohClick bort!

Dina arbetsuppgifter
I rollen som technical support hos DoohClick säkerställer du att våra kunder får snabb och personlig service. Du agerar främst 2nd linesupport och du stöttar våra kunder när det gäller tekniska frågor och lösningar av vår egenutvecklade mjukvara och hanterar kundfrågor relaterade till installation av system, felsökning m.m.

Vi är idag ett mindre team som har sin bas i Stockholm, men den tekniska avdelningen har vi för avsikt skall växa i Borås. Här finns idag en solution manager som du kommer arbeta tätt tillsammans med.

Din profil
Som person tar du ansvar för din roll och kommer med förbättringsförslag gällande arbetssätt. Du håller lugnet även i stressade situationer och det ligger naturligt i dig att se lösningar istället för problem. Vi värdesätter struktur och noggrannhet samt att du är kommunikativ. Vi tror att du som söker tjänsten både har ett stort intresse för såväl system som för att ge god service. För oss är det viktigt att man skall kunna förklara tekniska problem utifrån mottagarens kunskapsnivå på ett pedagogiskt sätt.

Hur din yrkesbakgrund ser ut är inte det viktigaste för oss utan vi värdesätter ett stort engagemang och vilja att lyckas i rollen och att växa tillsammans med oss.

För att lyckas i rollen tror vi att du har

- slutförd gymnasieutbildning, gärna inriktad mot IT
- förståelse för hur ett datasystem är uppbyggt och ha god systemvana
- kommunicera obehindrat i svenska och engelska både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat i en likvärdig roll och erfarenhet av SaaS.

Vi erbjuder dig en helt ny tjänst hos oss och du blir en del av en platt organisation med snabba beslutsvägar och ett prestigelöst klimat.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 7 november 2021. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på pauline@effektiv.se eller Jens Lindroth på jens@effektiv.se

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
2ndline, support, teknisk, SaaS, kundsupport, tech, start-up, doohclick, OOH, Teknik, technical, 1stline

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024