Technical Support till Sergel i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
Vi är uppstickaren som utmanar kredithanteringsbranschen! På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt vårda en kultur där våra medarbetare utvecklas tillsammans med företaget och har roligt med sina kollegor på vägen. 

Vi söker just nu en Technical Support till vår avdelning Connect som fokuserar på försäljning och leverans av sms-, betal- och meddelandetjänster, primärt via sms utskick, samt mobila betaltjänster till företag. 
Connect fortsätter sina framgångar och supportteamet behöver därmed växa. Framgångarna grundar sig i att våra effektiva meddelande- och betaltjänster tjänster efterfrågas än mer, och bakom det ligger ett gediget arbete från vårt fantastiska team. Med förstärkning i teamet kan vi fortsätta göra det enkelt för våra kunder att kommunicera via SMS. Är det dig vi söker? Läs mer om tjänsten nedan.

Vad innebär tjänsten?
Som Technical Support kommer du att stödja säljorganisationen i tekniska frågor för samtliga tjänster inom Connect. Ditt dagliga arbete innebär B2B support där du ska agera 1st linesupport och lösa inkommande kundärenden samt att stötta i affärsdialoger med befintliga och potentiella kunder. Du kommer även vara involverad i systemintegrationer och andra projekt tillsammans med kunder och partners samt att säkerställa en så kvalitativ support som möjligt. 

Vem söker vi?
Vi söker någon med en teknisk bakgrund som har lätt för att lära och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Du ska känna dig bekväm med att driva den tekniska dialogen mot både kunder och internt. Vidare är du van vid ett högt arbetstempo där du snabbt behöver ändra ditt beteende för att anpassa dig till nya omständigheter.
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att arbeta självständigt, ha förmågan att strukturera och organisera upp ditt eget arbete samtidigt som du kan samarbeta med andra snarare än konkurrera med andra i teamet. Du har modet att uttrycka dina tankar och idéer samtidigt som du är in lyssnande mot andra i din omgivning.

Must have
Erfarenhet av teknisk support där du haft kontakt med kunder på telefon eller on-site.
Kunskap inom programmering, systemintegration och webbaserad teknik
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska

Nice to have
Meriterande med teknisk eftergymnasial utbildning 
Erfarenhet av API integration via REST/Json, WebService

Övrigt
Start omgående
6 månaders provanställning därefter tillsvidareanställning

Känner du igen dig? Ansök nu! Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum 29 november.
Vid eventuella frågor är du varmt välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare Anna Hedin, anna.hedin@sergel.comalternativt rekryterande chef Mats Villén, mats.villen@sergel.com

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 29 november 2022

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024