Technogarden Mälardalen söker Service Desk Manager - Shift Lead

Technogarden Mälardalen söker Service Desk Manager - Shift Lead

Arbetsbeskrivning

Till vår kund söker vi en Service Desk Manager - Shift Lead som ska ansvara för att leda ett supportteam och säkerställa att användarna av IT-tjänster har en driftsäker och användarvänlig arbetsplats samt får den bästa möjliga IT-supporten.

I rollen ingår:

- Personalansvar
- Säkerställa SLA uppfyllnad
- Rekrytera medarbetare till Servicedesken
- Coacha, leda och utveckla personal
- Säkerställa att supportavdelningen arbetar mot ett och samma mål
- Optimera processer för att öka kundnytta
- Samverka i utvecklingsprojekt
- Nära samarbete med verksamheten
- Optimera Incidentflödet

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara lyckas i rollen bör du vara en ledare som trivs med att ta ett stort ansvar och motiveras av att se andra människor utvecklas. Vi vill att du är duktig på att engagera och motivera ditt team samt bra på att skapa struktur och tydliga processer. Du är ”serviceminded” och kan förstå kundens behov.

Vi tror att har du erfarenhet av att leda eller varit med och byggt upp en välfungerande IT Servicedesk. Du har en bred teknisk kompetens och goda kunskaper om ITIL processer, V3 eller V4. Speciellt inom Service Desk, Incident, Problem och Change Management.

Vi vill dessutom att du har erfarenhet av att arbetat med IT- supportärenden och söker därför dig med grundläggande kunskaper om Active Directory och Office 365.

Om anställningen
Tjänsten som Service Desk Manager - Shift Lead innebär du i huvudsak arbetar hos kund fysiskt på plats eller delvis på distans. Allt beroende på kundbehov och uppdragets art. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Technogarden är ett konsult- och rekryteringsbolag med fokus på teknik- och IT kompetenser. Våra konsulter är hjärtat i vår verksamhet, därför är vi medarbetarägda. Det innebär att du som tar anställning hos oss har möjlighet att bli partner och får ta del av hälften av vår vinst, den andra halvan återinvesterar vi för att kunna fortsätta växa.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta:

Dario Villaman

Dario.villaman@technogarden.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christer Holgersson
+46 767716019
Jörgen Björkman
+46 739 80 83 95
Ewa-Marie Åström
+46 739 80 83 99
Linus Eklund
+46 735 24 71 72
Martin Fosser
+46 739 80 83 92
Jesper Eklöf
+46 707195382
Ali Rezaei
+46 739 808391
Carina Heurén
+46 739 80 83 93
Sandra Larsson
+46 735 179 993
Carina Grip
+46 735179997

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Technogarden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2023
  • Ansök senast: 3 september 2023

Besöksadress

Therese Svenssons gata 11 , Göteborg
None

Postadress

Therese Svenssons gata 11
Göteborg, 40275

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024