Teckenspråkig Marknadskommunikatör som kan sälja

Arbetsbeskrivning

Är du en teckenspråkig marknadskommunikatör med kunskap om och nätverk inom de dövas värld uppfyller du hela kravprofilen. De allra flesta känner till Riksteatern.Inte lika många vet vad vi egentligen gör.Att vi är en folkrörelse som tack vare 240 ideellt arbetande teaterföreningar och över 40 000 medlemmar arrangerar tusentals föreställningar med scenkonst över hela landet.Att Cullbergbaletten, nummer.se, Södra Teatern i Stockholm och ensemblen Tyst Teater är en del av Riksteatern.Och att vi når en publik på över 1 miljon besökare varje år.********** ********** ********** I Hallunda, söder om Stockholm, ligger Riksteaterns nav där våra föreställningar för ett liv på turne planeras, förbereds och repeteras.Här arbetar vi som finns bakom kulisserna - produktion, teknik, atelje, staber och kommunikation.Under stora delar av året har vi skådespelare och turnerande tekniker på turne runt om i landet med våra föreställningar. På Kommunikationsavdelningen arbetar ett 40-tal anställda med bla marknadsföring, försäljning och arrangörsutveckling.Vi är just nu mitt i en förändring av vår organisationsstruktur där vi går från avdelningar till att arbeta i team.Vår nuvarande Säljare för Tyst Teater kommer i och med detta övergå i rollen som team-ledare och vi söker förstärkning i det teamet.Att kommunicera och sälja Tyst Teaters produktioner är en stor del av teamets arbetsuppgifter men man kommer också att arbeta med andra Riksteaterproduktioner.I teamet finns, förutom din företrädare i rollen som team-ledare, också ett antal personer med kunskap och erfarenhet inom marknadsföring, försäljning och arrangörsutveckling.Era kunder är framförallt teaterföreningar, studieförbund, ett 40-tal dövföreningar, specialskolor för döva, folkhögskolor och gymnasieskolor med teckenspråksutbildning och dagis för döva barn. Tyst Teater har uppdraget inom Riksteatern att göra scenkonst på teckenspråk.Tyst Teater sätter årligen upp 3-4 föreställningar som spelas på turne i Sverige och på gästspel utomlands.Under hösten 2008 turnerar Tyst Teater med "Tyst Teater Show ", som med glimten i ögat blandar både komedi och allvar - och "Open Sign" - en öppen scen för döva och hörselskadade.Läs mer på www.riksteatern.se/tystteater Vilken kompetens är viktig för din framgång? . Är du en teckenspråkig marknadskommunikatör med kunskap om och nätverk inom de dövas värld uppfyller du hela kravprofilen. .Om inte, vill vi att du ska vara en driven marknadskommunikatör med stark vilja och engagemang att vilja lära dig teckenspråk.Vi kan ge dig förutsättningarna men DU måste ha motivationen. . Som Marknadskommunikatör arbetar du med målgruppsanalys och strategisk planering av kommunikationen kring Tyst Teater och andra Riksteaterproduktioner, vad gäller information, försäljnings- och marknadsföringsmaterial.Dina tidigare erfarenheter av marknadskommunikation är ett viktigt bidrag i teamet. . Alla medlemmar i teamet har ett gemensamt ansvar för försäljningen av teaterproduktioner.Dina erfarenheter av försäljning eller en oräddhet och nyfikenhet att lära mer och bidra till försäljningen är avgörande. .Vi är mitt i en tid av nytänkande och förändring när vi ska gå över till att hitta ett nytt arbetssätt i team.Din förmåga att se nya möjligheter är värdefull för oss. . Att vilja resa i arbetet då våra kunder och publik finns över hela landet. Märk din ansökan med "Marknadskommunikatör" i

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Morell Hammarsten
073-063 66 85
Henrik Malmberg
08-53199136
Magnus Aspegren
08-531 992 04
Robert Broström
08-53199249
Malin Eriksson, chef kostym & rekvisita
070 637 59 33
Karin Morell Hammarsten
073 063 66 85

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksteatern
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 28 oktober 2008
  • Ansök senast: 19 november 2008

Besöksadress

Hallundavägen 30
None

Postadress

Hallundavägen 30
NORSBORG, 14583

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024