OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Aranäs Fastigheter är Kungsbackas största privata fastighetsägare och har ett stort fokus på att göra Kungsbacka till en ännu bättre plats för både boende och näringsliv. I dagsläget äger och förvaltar vi ca 2150 hyreslägenheter och ca 250 000 kvm kommersiell yta där även Kungsmässan Köpcentrum ingår.
Brinner du för människor & fastigheter? Då kan du vara den person vi söker för att förstärka vårt redan fantastiska gäng. Nu rekryterar vi en Teknik- och Fastighetsansvarig till Sveriges bästa Citygalleria, Kungsmässan.
Vi befinner oss i en spännande och expansiv fas där vi utöver vårt långsiktiga arbete med att ha Sveriges nöjdaste hyresgäster, också satsar stort på fastighets- och stadsutveckling. Som Teknik & Fastighetsansvarig är du med och påverkar många människors upplevelse och utveckling av Kungsmässans handelsplats. Du ingår i ett team och blir en viktig kugge där alla arbetar med att skapa den bästa upplevelsen för hyresgäster och besökare.
Hur kommer din roll att se ut?
Som Teknik- och Fastighetsansvarig har du det övergripande tekniska ansvaret för driften av Kungsmässan. Ditt uppdrag är att leverera välfungerande och effektiva lokaler med nöjda hyresgäster till bästa driftsekonomi. Ditt drifttekniska ansvar innebär ett stort fokus på energianvändning och välfungerande fastighetssystem. Med nyfikenhet och kunskap hittar du lösningar som uppskattas av hyresgästerna och säkerställer god driftsekonomi. Till din hjälp finns engagerade kollegor och leverantörer med specialistkompetens.
I ditt ansvarsområde ingår:
• Övergripande tekniska ansvaret för fastigheten och kostnadsansvar med årlig budget
• Att aktivt driva ett övergripande effektiviseringsarbete avseende inköp, service, underhåll, miljö och energi för fastigheten
• Driftoptimering är en självklar del i din vardag. Målsättningen är att fastigheten ger ett lågt klimatavtryck
• Planera, genomföra och följa upp teknisk status och den dagliga driften
• Följa upp serviceanmälningar. Analys av felorsak och fokus på lösningar som förhindrar återkommande fel av samma typ
• Identifiera och dokumentera underhållsbehov
• Bidra aktivt i teamen med kompetens för att säkerställa vår kundnöjdhet
Vem är du?
Det innebär att du förutom din breda kompetens inom fastighetsteknik och energioptimering, är en van beställare av tjänster för fastighetsdrift och har erfarenhet av inköp och avtal. Du tycker om förändring och har ett helhetsperspektiv på fastighetsaffären. Du bidrar gärna till utveckling av effektiva rutiner och processer för ett mer proaktivt arbetssätt. Du har förståelse för olika hyresgästers behov och kan omsätta idéer till konkreta förslag och kan driva processen framåt. Du är van vid, och trivs med, att leda dig själv och ta ansvar. Det är självklart en stor fördel om du har erfarenhet från handel och i grunden har du en relevant utbildning.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder en viktig och spännande roll i en organisation med mycket gemenskap och påverkansmöjligheter. Vi som arbetar på Aranäs Fastigheter arbetar utifrån eget självledarskap och tar ansvar för våra olika ansvarsområden och har en stark företagskultur. Vi tror på vikten av att ha balans mellan arbete och fritid och har en personalpolitik som månar om de anställda samt erbjuder generösa förmåner. Vi vill ha en arbetsplats där alla trivs och ser fram emot att gå till jobbet.
Vill du bli en av oss?
Låter det här som om det kan vara en bra match? Då ser vi verkligen fram mot din ansökan. I denna rekrytering samarbetar vi med Jerrie. Du ansöker direkt via annonsen eller på Jerrie.se. Ansvarig rekryteringskonsult är Helena Bruman som du är välkommen att kontakta för frågor och funderingar, tel. 0735-40 52 62. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och ser gärna din ansökan senast den 23 oktober.
Varmt välkommen med din ansökan!