OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Philips har idag verksamheter inom Hälsa, Livsstil och Teknologi som är organiserade inom tre olika sektorer. Varje sektor är ansvarig för styrningen av den egna affärsverksamheten både på lokal, nordisk samt internationell nivå. Belysningsavdelningen i Sverige består ca 80 medarbetare som arbetar med produkter inom områdena ljuskällor, lysdioder, armaturer och belysningselektronik. Vi söker nu en hängiven och jordnära person med djupt tekniskt kunnande som älskar att lösa tekniska problem. Du kommer att arbeta med teknik i nära samarbete med våra kunder, mestadels på telefon men även ute på fältet. Teknik- och reklamationsspecialist - Stockholm Belysningsbranschen står inför en teknikexplosion de närmaste åren. Två exempel är lysdioder (LED) och elektroniska styrsystem för belysning, där vi ser en stark tillväxt. För att möta det ökade behovet av teknisk support söker vi nu en teknik- och reklamationsspecialist. Du kommer att tillhöra vår grupp för teknisk support och kommer att vara den person som våra kunder kontaktar vid tekniskt komplexa problem och produktreklamationer. Produktomfattningen är samtliga produkter som marknadsförs av Philips Lighting i Sverige. Eftersom produktutvecklingen är hög inom området ser vi ditt intresse för lärande och vidareutveckling inom teknikområdet som extremt viktigt. Dina viktigaste arbetsuppgifter kommer att vara att; .Problembedömning samt åtgärder för problemlösning både på telefon och hos kund. .Ansvara för hanteringen av våra produktreklamationer oI vissa fall göra kundbesök för felsökning och åtgärdsbedömning oVidta åtgärder för att lösa de problem som uppstått. Ibland i samarbete med vår reklamationsavdelning i Holland. .Teknisk support till säljorganisationen Arbetet är utåtriktat med många kundkontakter samt interna kontakter inom stora delar av organisationen såsom logistik, försäljning, marknad och ekonomi. Detta i kombination med den analytiska karaktär som den tekniska problemlösningen innebär. Kvalifikationer: .Teknisk utbildning, gärna på högskolenivå, inom elektronik/mekanik. .Erfarenhet från arbete med tekniska reklamationer eller service. Gärna från belysnings- eller elbranschen. .Professionellt förhållningssätt mot kunder samt en kommersiell förståelse .Erfarenhet av affärssystem samt god användare av Microsoft Office, Excel och Word .Goda språkkunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav .God kommunikativ förmåga .Kännedom om internationella produktstandarder är en merit Framgångskriterier: .Starkt intresse för teknik och tekniska produkter .Analytisk förmåga och läggning .Logiskt och strukturerat arbetssätt. .Presentationsteknik Personliga egenskaper: Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en positiv personlighet och trivs med ett självständigt arbete och ett stort ansvar. Du är bra på att kommunicera med andra och har en entreprenörs- och resultatinriktad läggning. Ditt starka intresse för teknik och tekniska produkter ser vi som en förutsättning för denna tjänst för att kunna hålla jämna steg med produktutvecklingen i kombination med din förmåga att dela med dig av din kunskap till andra vid behov och du kan ta rätt beslut när det krävs. Vi erbjuder dig: .En internationell och modern arbetsplats med goda anställningsvillkor och attraktiva personalförmåner inom hälsa och livsstil, sport samt ett socialt nätverk. .En föränderlig, informell och ganska ungdomlig kultur. .Goda möjligheter för vidareutveckling både gällande utbildningar med också inom personlig utveckling.