OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
INTERN OCH EXTERN SUPPORT
CERTIFIERA INTERNATIONELLA SERVICE CENTER
LABINO AB tillverkar och säljer ultravioletta lampor och vitljuslampor, som används inom ett stort antal områden, allt från läckagesökning, oförstörande provning, härdning, sanitet och brottsplattsutredningar, till effektljus inom nöjesindustrin och mycket mer. Vi grundades 1994 och är ett svenskt företag med kontor i Solna och med produktion i Domsjö utanför Örnsköldsvik. Under våren kommer kontoret i Solna att flytta till helt nya lokaler i samma område.
Vi säljer produkterna via våra cirka 90 återförsäljare i över 50 länder. Cirka 90 procent av försäljningen är export. I dag har Labino nio anställda, vi ökar nu takten i en expansions- och utvecklingsfas, med fokus på ökad försäljning och utökat produktsortiment. Vill du bli en nyckelperson på Labino genom att påverka vår tekniska utveckling och profil?
Arbetsuppgifter
. Etablera Service Center hos våra distributörer, då dessa etableringar sker lokalt hos våra distributörer förekommer en del resor (ca 30-40 resdagar per år)
. Löpande vidareutbilda Labinos medarbetare såväl som våra distributörer, i produktkunskap och teknik
. Support till Labinos säljare och kundtjänst avseende tekniska frågor från kund
. Samarbeta med Labinos produktutvecklingsansvariga avseende den tekniska utvecklingen generellt
. Vidareutveckla all teknisk information som finns tillgängliga för Labinos kunder
. Du kommer att arbeta mycket nära produktutvecklingsansvarig, säljteamet och VD
Din bakgrund och erfarenhet
. Civilingenjör
. Flytande i engelska i både tal och skrift
. Kompetens inom ljus eller UV-ljusområdet är mycket meriterande
. Erfarenhet av att arbeta med teknisk support
. Erfarenhet av att lösa tekniska frågeställningar
Personliga egenskaper
. Du har lätt för att bygga relationer med människor
. Du förstår säljarnas drivkraft och ser vikten av att lösa kundens problem
. Du är innovativ
. Du har lätt för att identifiera och lösa tekniska frågeställningar
. Du har djup teknisk allmänbildning
. Du är pedagogisk
Du får
. Möjligheten att påverka Labinos framtid - utveckla koncept och nya arbetssätt
. Möjligheten att arbeta internationellt - Labino ska bygga upp Service Center i hela världen
. Möjligheten att ansvara för ett av företagets viktigaste område - teknisk support till kund och personal
. Möjligheten att arbeta med både teknik och marknadsföring