OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För jobb inom 2nd line support söker vi nu en resurs som ska arbeta med mer avancerad felsökning.
Vårt kundföretag är en av de större aktörerna inom systemintegration och har över 1000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark. Totalt består servicedesken av cirka 15 medarbetare. Företaget sitter centralt i trevliga lokaler vid Liljeholmen.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med ärenden som eskalerats via first line support för flera av företagets kunder och som är av mer komplex karaktär. I rollen kommer du bland annat arbeta med felsökning, problemlösning samt administration av nedanstående system:
- Active Directory
- Ärendehanteringssystem
- Citrix
- Windows Server 2008/2012
- Klientplattform
- Windows 7
- SCCM
Vårt kundföretag har ett löpande behov och tjänsten är tillsvidare.
Din profil och kvalifikationen
Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat ett par år med support i en servicedesk. Kanske arbetar du i en liknande roll idag där du får arbeta både med klientsupport och serverrelaterade ärenden alternativt har du ett par års erfarenhet från klientsupport och är redo för att ta nästa kliv. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med administration inom Active Directory samt arbetslivserfarenhet alternativt god kännedom inom Windows Server. Du har översiktlig kunskap om infrastruktur. Erfarenhet av SCCM är meriterande.
Du har en utbildningsbakgrund inom IT och har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
Som person är du serviceinriktad och konsultmässig. Du har en positiv inställning och trivs med att analysera och lösa problem.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-bemanningsföretag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi är alltid intresserade av att få kontakt med positiva och engagerade IT-filurer, så registrera din ansökan redan idag! Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Patrick Kinni på tfn: 0734-159372 eller patrick.kinni@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 300 konsulter anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT. Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nå't. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, it-tekniker, IT-tekniker, support, supporttekniker, support tekniker, support-tekniker, service desk, helpdesk, help desk, 2nd line, second line, konsult, Consultant, data, Liljeholmen, Stockholm.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229