OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektionen för mötesstöd och resor, RK Service, Förvaltningsavdelningen
Vill du arbeta med att utveckla framtidens arbetsplats tillsammans med kunniga kollegor där din främsta kompetens är inom teknik och digitala möten? Om du är lyhörd och trivs med att arbeta både operativt och administrativt på en händelserik arbetsplats, då kan du vara vår nya kollega.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliet är en mötesintensiv verksamhet med fokus på digitala möten. I rollen som tekniker är du med om att driva den utvecklingen framåt och skapa möjligheter för klimatsmarta lösningar. Vi söker dig som med ett professionellt bemötande kan vara ett stöd till användare inför, under och efter möten. Stödet gäller främst rådgivning av lämplig digital utrustning för varje specifikt tillfälle och lämplig lokal för detta. Inför större möten kommer du också att ha internationella kontakter med tekniker i andra länder för att säkerställa den tekniska lösningen för mötet. I arbetsuppgifterna ingår det också att felsöka, uppdatera och uppgradera konferensteknik liksom att ge användarna utbildning i hur den används. Arbetet är både operativt och administrativt. Det här innebär att du i rollen behöver kunna planera för och sköta montering av teknisk utrustning, arbeta med inköp och felanmälan av teknisk utrustning men även att du kan vara kontaktperson gentemot våra avtalsleverantörer. Du kommer också att bistå som sakkunnig vid upphandlingar och hantera fakturaunderlag. I din roll deltar du också i uppdrag och projekt för sektionen Mötesstöd och resor och du medverkar i och utvecklar samarbeten inom sektionen, inom enheten och inom Förvaltningsavdelningen i övrigt.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
Vi söker dig som har en gymnasieexamen, om du har vidareutbildning inom ljud och bild är det meriterande. Du som söker det här arbetet har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och du har teknisk kompetens inom konferensrumsteknik, digital teknik samt ljud och bild. Vidare ser vi gärna att du har kunskaper om och erfarenhet av att utbilda inom teknikområdet. Om du har kunskaper i digitala plattformar ex. Skype, Zoom, Webex eller teams är det meriterande. Har du grundläggande kunskap om upphandling, avtal och avrop är det också meriterande.
Dina egenskaper
För att bli framgångsrik i rollen krävs att du är strukturerad och kan organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du förstår och arbetar utifrån verksamhetsmål. Du är flexibel och kan lätt anpassa dig till ändrade omständigheter, du ser möjligheter i förändringar och bidrar till utveckling av verksamheten. Du är lojal, har en positiv inställning och handlar i enighet med fattade beslut och levererar mot uppsatta mål. Rollen kräver att du är serviceinriktad och tillmötesgående och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt skapa goda relationer. Du tycker om att ta ansvar för dina arbetsuppgifter.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Regeringskansliet tillämpar sex månaders provanställning.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionschef Jonas Lindqvist på 08-405 42 17. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Lage Åsman på telefon 08-405 97 94. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Peter Backéus för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 5 juni.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35