OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniker
Vi söker en Servicetekniker till Helsingborg som kommer att arbeta med felsökning, reparation, underhåll, installation och montering.
I arbetsuppgifterna ingår:
• Felsökning, reparation och underhåll av biljettautomater och annan teknisk utrustning som används i parkeringsverksamheten
• Installation och hemtagning av teknisk utrustning
• Utföra och dokumentera förebyggande underhåll av teknisk utrustning
• Skyltarbete, montering och rengöring
• Övervaka status på teknisk utrustning genom övervakningssystem och egna observationer
• Visa administrativa arbetsuppgifter
Färdigheter som du har är att du är praktiskt lagd och har såväl intresse och förståelse för teknik. Du ska självständigt kunna felsöka och reparera elektromekaniska produkter där även hantering av tillhörande programvara och filer är en viktig del. Du har mycket god datorvana och förmåga att kunna söka efter information för att kunna lösa tekniska problem samt har förmågan att kunna självständigt tillgodogöra dig teknisk dokumentation. Vi ser gärna att du har el-behörighet men det är inget krav. Det är viktigt att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera med leverantörer och kollegor på ett kvalificerat och professionellt sätt. Vidare vill vi att du uppfyller krav som:
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska, muntligt och skriftligt
• Minst 3 års erfarenhet av tekniskt arbete med elektromekaniska produkter och programvara, där felsökning har ingått som ett arbetsmoment
• Teknisk utbildning från gymnasiet eller likvärdig utbildning
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med tekniska lösningar
• Datorvana
Arbetstid: Rullanade schema mellan 0700-1900 under vardagar och vissa helgdagar.
Lön enligt kollektivavtal.
Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Per Sternek, Affärsområdeschef eller Hans-Ove Ekman, HR på telefon 08-7221500.
Välkommen med din ansökan senast den 1 maj 2016.
Urval och intervjuer sker löpande.
Vi sköter denna rekrytering själva och vill därför inte ha säljsamtal rörande denna tjänst.
Att arbeta på Q-Park ska karaktäriseras av följande värden
Kundfokus, Kvalitet, Samarbete samt Resultat
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Weir
08-722 1500
Hans-Ove Ekman
Maria Blom