OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Centrum
Resurscentrum är en del av Region Uppsala. Vi är ca 350 medarbetare och verksamma inom områdena ekonomi- och personaladministration, IT, systemförvaltning, patientadministration och regionarkiv. Resurscentrum ska tillhandahålla och utveckla effektiva stödprocesser med god kvalitet och hög kundnytta. Vi ska vara en naturlig samarbetspartner för kärnverksamheten och underlätta för dem i deras dagliga arbete.
Vår verksamhet
IT-Centrum består av de fyra avdelningarna IT Drift, IT teknisk plattform, IT Support, och IT Verksamhetsstöd. Totalt arbetar drygt 170 medarbetare med att stötta Region Uppsalas samtliga förvaltningar med allt från användarsupport och drift till arkitektur, projektledning och systemförvaltning. Du kommer att ingå i gruppen Servicedesk inom IT Support.
På serversidan arbetar vi primärt med operativsystemen Windows Server men även Linux. Vi arbetar huvudsakligen i en Windowsbaserad klientmiljö.
Ditt uppdrag
I din roll som IT-tekniker är du länken mellan IT och användarna och arbetar med allmän IT-support åt regionens medarbetare.
Du kommer bland annat att arbeta med:
- Felsökning och installation av programvaror
- Handhavande stöd av datorer, kringutrustning och mobiltelefoner
- Behörighetsadministration
- Support för Office365
Dina kvalifikationer
Krav:
IT-utbildning på gymnasienivå eller motsvarande erfarenhet
Mycket god svenska i tal och skrift
Grundläggande kunskaper i engelska
Meriterande:
Erfarenhet inom Support eller serviceyrken
Kunnande i Office365
Kunnande i CM (IT Client Manager)
Kunnande i AD (Active Directory)
Din kompetens
Personlig mognad - Du är trygg, har självinsikt och har en förmåga att skilja på det personliga och professionella.
Självgående - Du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på ett strukturerat sätt.
Strukturerad - Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt inom uppsatta tidsramar.
Kvalitetsmedveten - Du är noggrann och strävar efter att uppfylla mål och kvalitetsstandard.
Problemlösande analysförmåga - Du behärskar komplexa frågor och har förmågan att analysera och lösa komplicerade problem.
Samarbetsförmåga - Du arbetar bra med andra människor, är lyhörd och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Serviceinriktad - Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vi erbjuder
En tidsbegränsad heltidstjänst fr.o.m. 7 november 2022 t.o.m. 31 januari 2023.
Fackliga ombud nås via Regionens växel på 018-611 00 00.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).
Vill du jobba med oss?
Välkommen med din ansökan via länken nedan.
Sista ansökningsdag 31 december men urval och intervjuer sker löpande.
Eventuella frågor om tjänsten besvaras av Christopher Strand, gruppchef på christopher.strand@regionuppsala.se alternativt 018-611 32 46.
Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.