Tekniker Servicedesk Stockholm

Arbetsbeskrivning

InfoCare - What we offer

BRINNER DU FÖR ATT GE SERVICE OCH LÖSA IT-PROBLEM?
InfoCare söker nya trevliga servicedeskmedarbetare med teknikintresse som gillar problemlösning och att hjälpa människor i vardagen.

OM TJÄNSTEN

Rollen som servicedeskmedarbetare hos InfoCare är mycket meriterande och kommer att ge dig möjligheten att utvecklas i din karriär. Du kommer att hjälpa medarbetarna hos våra spännande kunder med varierande tekniska problem och utmaningar. Ibland får du vägleda en nyanställd som behöver få igång sin mobiltelefon, återställa ett lösenord som glömts bort eller förklara hur en informationsskärm ska startas om på företagets fasad. Vid andra tillfällen kommer du att ställas inför komplexa och akuta driftproblem som ska beskrivas och sedan vidarbefodras till rätt kompetens inom företaget eller hos en leverantör.
Kort sagt - ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer därför att utvecklas snabbt kompetensmässigt inom många områden. Och viktigast av allt - du kommer att göra människor glada när du hjälper dem att lösa just deras jobbiga situation på jobbet.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Rollen kräver att du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändarensamtatt du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena är väldigt varierade och kräver därför att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

DIN BAKGRUND

Relevant utbildning från YH/KY, gymnasium eller några års erfarenhet från IT-branschen är ett krav, stor vikt läggs även på intresse, attityd, motivation och personlighet. Det är meriterande med arbetserfarenhet från serviceyrken samt ett genuint intresse för IT/teknik.

ÖNSKVÄRD ERFARENHET

* Telefonsupport och/eller kundtjänst
* ITIL
* Group Policy (GPO’s)
* Windows Server (2008 & 2012)
* Windows (7/8/10 samt 365),macOS, Android och/eller Linux.
* Microsoft Office 2016, 365 och/eller G Suite
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Någon typ av ärendehanteringssystem

MERITERANDE KOMPETENS

* IT-support, 2nd/-3rd Line
* Windows Desktop Infrastruktur
* Net-ID (Smartcard)
* Microsoft Bitlocker
* System Center Configuration Manager (SCCM)
* Storage
* Citrix
* Terminal Services
* Windows Printing
* Windows Scripting
* SharePoint
* SQL

SPRÅK

Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är i de flesta fall ett krav då du ska kommunicera muntligt och skriftligtpå båda språken. Du är dock väldigt välkommen med din ansökan även om du inte ännu talar och skriver flytande svenska eller engelska. Kan du dessutom något annat språk flytande kan det vara ett stort plus.

ÖVRIGT

* Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske.
* Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till våra kunder.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och du är nöjda med affären. Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare.

OM ANSÖKAN

För denna tjänst vill vi att du, om möjligt, använder ett cv på engelska. Vår kund är en global aktör och har engelska som koncernspråk

VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!

Vi undanber oss vänligen all rekryteringshjälp!


Mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Generalist Therese Eriksson
010-499 32 49
Konsultchef Eva Bexelius

Konsultchef Eva Bexelius

HR Generalist Therese Eriksson
0767-223249
Eva Bexelius
010 - 499 30 00
Researcher Johan Skillstedt

Sourcing Manager Johan Skillstedt
010 - 499 30 00
Johan Skillstedt Skillstedt

Johan Skillstedt

CFO Marita Fontér
0767-223260

Sammanfattning

  • Arbetsplats: InfoCare Service AB Västra Frölunda
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 5 april 2019

Besöksadress

FO Petersonsgata 30
Västra Frölunda

Postadress

None
Västra Frölunda, 42122

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024