OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Sjukvård
Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Verksamheten omfattar sjukvård och diagnostik i Sverige, Norge och Danmark. Aleris erbjuder tjänster av hög kvalitet till den offentliga vården, till försäkringsbolag och till patienter som själva betalar för sin sjukvård.
Aleris affärsidé är att ge möjlighet till ett bättre och friskare liv och bidra till ökad samhällsnytta genom innovativa lösningar. Hög kvalitet på våra tjänster är en förutsättning för vår verksamhet.
Efter sammanslagningen med Proliva har Aleriskoncernen i Skandinavien 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK.
Aleris ägs av Triton.
Tjänsten
Corporate IT är en del av Aleris interna IT avdelning och ansvarar för bland annat:
• Klienter och dess livscykelhantering
• Administrera och förvaltning av våran Office365 miljö
• Förbättra och effektivisera IT lösningar med målet att underlätta för våra verksamheter
• Agera beställare och vara kontaktperson för våra outsourcingleverantörer
• Delaktighet i många av företagets IT projekt
• Stötta vår interna IT support och agera andra linje jämtemot dessa
• Viss hantering av vår medicintekniska utrustning
Vi har precis satt en grund för vår IT organisation och du kommer ha stora möjligheter att påverka vår framtida utveckling och hur vi jobbar.
Vem söker vi
Vi söker nu en tekniker som vill jobba brett med IT arbetsplatsen i fokus. Du kommer tillhöra ett växande team med hög kompetens som jobbar med att utveckla och hantera IT lösningar till alla anställda inom Aleris Sverige.
Du har en stor passion för teknik och är intresserad av att lära dig nya saker. Vi tror att du redan har arbetat några år inom IT och nu känner dig redo för en ny utmaning.
Därför har du stor förståelse både för de möjligheter som finns inom IT, men också dess begränsningar. Du har en vilja att, med din erfarenhet och kunskap, hjälpa vår sjukvårdspersonal och ge dem möjligheten att på ett bättre och effektivare sätt hjälpa deras patienter.
Din kompetens och personlighet
• Du har en ”kunden i centrum attityd” och förstår vikten av att hjälpa vår sjukvårdspersonal genom driftsäkra tekniska lösningar och fungerande hårdvara
• Du jobba självständigt men också i ett team som strävar mot samma mål
• Kunskap om Office365 och andra Microsoftprodukter
• Erfarenhet av hårdvara, inkl. testning och felsökning
• Van att agera beställare och jobba med leverantörer
• Meriterande med tidigare erfarenhet från förvaltning av större IT-miljö eller likvärdig erfarenhet
Annat
• Fast anställning på 100% (40h i veckan)
• Startdatum: Så fort som möjligt
• Individuell lönesättning
• Kollektivavtal finns
• Vi tar emot ansökningar via Workbuster.
• Gallring och intervjuer sker löpande